ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן | צילום: מתוך הפייסבוק

בעקבות עתירה: הוסרו שלטים עם שמו ותמונתו של כרמל שאמה הכהן ברמת גן

עיריית רמת גן הודיעה שלשום (שלישי) לוועדת הבחירות האזורית כי הסירה שלטים עירוניים בהם מופיעים שמו ותוארו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן ללא הצדקה. זאת, לאחר פרסום ב"הארץ" בנושא בדצמבר וכן עתירה שהגישו חברי אופוזיציה במועצת העיר. העירייה מסרה גם כי היועץ המשפטי שלה, עו"ד סהר פינטו, יפרסם נוהל חדש אודות המותר והאסור בתחום. […]


ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן | צילום: מתוך הפייסבוק
383

עיריית רמת גן הודיעה שלשום (שלישי) לוועדת הבחירות האזורית כי הסירה שלטים עירוניים בהם מופיעים שמו ותוארו של ראש העיר כרמל שאמה הכהן ללא הצדקה. זאת, לאחר פרסום ב"הארץ" בנושא בדצמבר וכן עתירה שהגישו חברי אופוזיציה במועצת העיר. העירייה מסרה גם כי היועץ המשפטי שלה, עו"ד סהר פינטו, יפרסם נוהל חדש אודות המותר והאסור בתחום.

עד כה הסירה העירייה 25 מהשלטים המדוברים, שהוצבו בכניסה למוסדות חינוך ששופצו במימון העירייה. לצד השלטים הללו, ב"הארץ" דווח כי שמו ותמונתו של שאמה הכהן מופיעים על שלטי חוצות, במודעות, במסרונים, בסרטונים ועל תשורות לתושבים – כולם מטעם עיריית רמת גן ובמימונה. לדברי מומחה לדיני בחירות, זוהי עבירה על חוק הבחירות, שאוסר על ראשי עיר להשתמש בפרסומי עירייה לתעמולה.

העירייה התייחסה לנושא במענה לעתירה שהגישה חברת מועצת העיר עו"ד חיה מנע לוועדת הבחירות האזורית, יחד עם חברי אופוזיציה נוספים. לטענת העותרים, שאמה הכהן והעירייה עברו על חוק הבחירות לפיו אסור לראשי עיר להשתמש בפרסומי עירייה לצורכי תעמולה. לפי סעיף 2א' לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), נאסר על רשות מקומית להשתמש בכספים או בנכסים העומדים לרשותה לתעמולת בחירות. בניגוד לרוב סעיפי החוק – שתקפים רק קרוב למועד הבחירות – הנחיות היועץ המשפטי לממשלה קובעות כי תוקפו של סעיף זה "אינה תחומה בזמן והוא חל בכל עת".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות