צילום ארכיון

רמלה: לאומי בן גביר יקיים הערכת מצב יחד עם המפכ"ל

השר לביטחון לאומי בן גביר יקיים בשעה הקרובה הערכת מצב יחד עם המפכ"ל רב ניצב דני לוי


צילום ארכיון
68

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, צפוי לקיים בשעה הקרובה הערכת מצב במחוז המרכז של המשטרה, בנוכחות בכירי הארגון, כחלק מהמאמצים להיערכות מתמשכת בעקבות העלייה באירועי הפשיעה והביטחון באזור. הערכת המצב תתקיים בליווי המפכ"ל, רב-ניצב דני לוי, יחד עם מפקד מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, וגורמים בכירים נוספים מהמשטרה, כולל ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ), רח"ט מודיעין, סגן ראש אגף המבצעים (ר' אג"מ), רמ"ח מבצעים ומפקד מג"ב מחוז מרכז.

במהלך הערכת המצב ידונו בכירי המשטרה עם השר בן גביר בנושאים דחופים הקשורים לביטחון הציבור, בין היתר בהיערכות המשטרה להמשך ההתמודדות עם גל האלימות והפשיעה בערים השונות במחוז המרכז. בישיבה צפויות לעלות דרכי הפעולה של המשטרה לצמצום הפשיעה, חיזוק תחושת הביטחון בקרב התושבים, ויישום מדיניות הפיקוח והאכיפה.

נושא מרכזי נוסף שיעמוד על הפרק הוא ההתמודדות עם תופעת ארגוני הפשיעה ברחבי המחוז. בשבועות האחרונים, חלה עלייה במספר העימותים האלימים בין משפחות פשע ובאירועים פליליים חמורים, כולל מקרי ירי ופיצוצי מטענים בערים מרכזיות כמו רמלה, לוד, וראשון לציון. בדיון צפוי השר בן גביר להציג את דרישותיו להרחבת הסמכויות של כוחות הביטחון במלחמה נגד ארגוני הפשיעה, כולל קידום פעולות נוקשות יותר כמו מעצרים מנהליים ואיסוף מודיעין מקדים.

השר בן גביר, שהביע בעבר את עמדתו הנחרצת כלפי הצורך בשינוי גישה כולל במאבק בפשיעה במגזר הערבי ובקרב ארגוני הפשיעה, צפוי להדגיש את מחויבות הממשלה להעניק למשטרה כלים מתקדמים ואמצעים טכנולוגיים לטיפול בבעיות הביטחון. בנוסף, השר עשוי להציג את תכניתו להגברת שיתוף הפעולה בין המשטרה לשאר כוחות הביטחון, כולל השב"כ, במטרה להתמודד עם פשיעה מאורגנת ביעילות רבה יותר.

מפקד מחוז המרכז, ניצב אבי ביטון, צפוי להציג במהלך הישיבה סקירה של מצב הפשיעה במחוז והפעולות שננקטו עד כה במטרה לצמצם את מקרי האלימות והפשיעה. בין השאר, יידונו התקדמות החקירות הנוכחיות והפעולות המבצעיות שנעשו, לצד הצגת תכניות עתידיות לחיזוק הכוחות בשטח ולהגברת הפיקוח במוקדי הפשיעה המרכזיים.

ההחלטות שיתקבלו בדיון ישמשו כבסיס לתכנון הפעילות המבצעית של המשטרה במחוז בשבועות הקרובים, כאשר הדגש יינתן על הגברת נוכחות כוחות הביטחון בערים רגישות, הרחבת אמצעי המודיעין והמבצעים, והידוק שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות