ג'סר א-זרקא הלילה

לילה של אלימות בג'סר א-זרקא: שלושה פצועים קשה מירי

השר לביטחון פנים: "מי שאומר שלא נותנים רוח גבית לשוטרי ישראל – פשוט מטעה ומשקר"


ג'סר א-זרקא הלילה
350

המשטרה פתחה הלילה (בין שישי לשבת) בסריקות אחר חשודים שביצעו ירי באחת השכונות בכפר ג׳סר א-זרקא. בחדשות 14 דווח כי כתוצאה מהירי, שניים מתושבי המקום (20,24) נפצעו ופונו למרכז הרפואי הלל יפה במצב בינוני וקשה.

השוטרים שפעלו בשטח שמעו צרורות ירי והבחינו בשני חשודים כשהם מחזיקים בידיהם נשק חם. השוטרים חתרו למגע עמם ונקלעו לחילופי אש עם מספר חמושים ולבסוף עצרו את שני החשודים, תושבי הכפר, בביצוע הירי. השוטרים תפסו במקום תת מקלע מסוג קרלו ואקדח, שהועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה.

הפראמדיקים של מד"א אדם ערדה ולי אם לוי סיפרו כי ״2 הפצועים שכבו כשהם סובלים מפציעות קשות בגופם. צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הפצוע השני שהיה בהכרה פונה תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות וטיפול תרופתי בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה״.

בתגובה לאירוע, הבהיר השר לביטחון פנים עמר בר לב כי הוא ימשיך לגבות שוטרים ושוטרות שנקלעים לאירועי ירי מסכני חיים. "בששת השבועות האחרונים, כולל אמש בג'סר א-זרקא, היו שבעה אירועים שבהם שוטרים נתקלו בפושעים שיורים. השוטרים חתרו למגע ופתחו באש – במקרים מסוימים הרגו את הפושעים ובמקרים אחרים פצעו ותפסו אותם.

אני לא זוכר תקופה כזו בעבר אצל שרים לביטחון פנים קודמים. ולכן, מי שאומר שלא נותנים רוח גבית לשוטרי ישראל – פשוט מטעה ומשקר. הרוח הגבית שהם מקבלים היא חד משמעית! כל מי שמרים נשק ומאיים על שוטר או אזרח – השוטרים מגיבים תוך יוזמה, חתירה למגע וסיכון חייהם. ולכך יש להם גיבוי מלא ממני ומשרשרת הפיקוד במשטרת ישראל".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות