הקוץ שנשלף מהיד של הילדה | צילום: דוברות מכבי

אחרי שלושה שבועות של כאבים עזים, התבררה הסיבה: קוץ באורך של כ-3 ס"מ שחדר ליד של הילדה

ילדה בת 6 הגיעה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בחורב-חיפה, כשהיא סובלת מכאבים עזים ונפיחות בידה. הוריה סיפרו כי בבית החולים בוצעו צילומים אך לא התגלו ממצאים. ד"ר סעיד דראושה, מומחה לכירורגיה אורתופדית במכבי, סבר אחרת, ובפעולה כירורגית שלף קוץ מהאמה של הילדה


הקוץ שנשלף מהיד של הילדה | צילום: דוברות מכבי
164

שלושה שבועות של בדיקות וטיפולים הסתיימו הודות לאבחנה מדויקת של הרופא של 'מכבי' שזיהה גורם זר באמה של ילדה בת שש שסבלה מכאבים עזים

ילדה בת 6, מלווה בהוריה, הגיעה למוקד הרפואה הדחופה של מכבי שירותי בריאות בחורב-חיפה, כשהיא סובלת מכאבים עזים ונפיחות זה שלושה שבועות בידה. לדברי ההורים, הילדה נבדקה בבית החולים, שם בוצעו בדיקת אולטרסאונד מקיפה וצילום האמה, אך לא התגלו ממצאים. לאחר מכן ובמשך עשרה ימים, היא טופלה באנטיביוטיקה, אך ללא הטבה במצבה.

ד"ר דראושה שולף את הקוץ מידה של הילדה | צילום: דוברות מכבי
ד"ר דראושה שולף את הקוץ מידה של הילדה | צילום: דוברות מכבי

במוקד לרפואה דחופה של מכבי קיבל את הילדה ד"ר סעיד דראושה, מומחה לכירורגיה אורתופדית. על סמך הערכה קלינית בלבד, התעורר אצל ד"ר דראושה חשד גבוה לגוף זר שחדר לרקמה, ואכן, בפעולה כירורגית הוא הצליח להוציא את מהאמה של הילדה – קוץ עץ באורך של כ-3 ס"מ ובעובי של כ-2 מ"מ. הודות לאבחון והטיפול המהיר של ד"ר דראושה, הילדה חדלה מלסבול.

3 ס"מ אורך. הקוץ שנשלף מהיד של הילדה | צילום: דוברות מכבי
3 ס"מ אורך. הקוץ שנשלף מהיד של הילדה | צילום: דוברות מכבי

ד"ר דראושה: "מיד חשדתי שמדובר בגוף זר. אני רוצה להדגיש בהזדמנות זו את החשיבות שבאנמנזה טובה ובצורך להקשיב למטופל, להאמין בו ולסמוך על דבריו ולא לזלזל בהם. יש לעשות את המקסימום שניתן כדי לעזור למטופלים ולחסוך מהם תסכול וטרטור. מקרה כזה היה יכול בקלות להתפספס. חשוב להקשיב היטב לתלונות של המטופלים, ובמיוחד כשמדובר בילדים, כי הם תמיד צודקים. עשיתי את הפעולה בהרדמה מקומית במשך מספר דקות, ללא כאבים. בדיוק עבור מקרים כאלה קיים מוקד לרפואה דחופה בקהילה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות