מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה

בפעם הראשונה: טיל קרקע-קרקע שוגר מלבנון לעבר תל אביב

"המקום אחראי על פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר וחיסול הבכירים": חיזבאללה לקח אחריות על הירי לגוש דן


מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה
103

בשעות הבוקר המוקדמות (רביעי), סמוך לשעה 06:30, נשמעו אזעקות בתל אביב ובאזור גוש דן, ואחריהן התפשטו האזעקות גם לאזור השרון, כולל בנתניה – שבה נשמעה אזעקה לראשונה מאז תחילת המלחמה.

זמן קצר לאחר מכן תועדו יירוטים בשמי האזור. דובר צה"ל אישר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו בגוש דן והשרון, זוהה שיגור של טיל קרקע-קרקע מלבנון, והוא יורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית." על פי גורמים ביטחוניים, מערכת קלע דוד ביצעה את היירוט.

על אף המתקפה, לא חל שינוי בהנחיות פיקוד העורף, והלימודים במרכז והשרון ממשיכים להתקיים כרגיל. ערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי הטיל שנורה מלבנון כוון לעבר מחנה גלילות.

במקביל, דובר צה"ל בערבית פרסם הודעה לתושבי לבנון, שהופנו להתפנות מבתיהם, והזהיר שלא לחזור אליהם עקב התקפות נוספות שמתכנן צה"ל.

ארגון הטרור חיזבאללה נטל בהמשך אחריות לירי, והודיע כי שיגר טיל בליסטי מדגם 'קאדר 1' לכיוון מטה המוסד, שאותו הארגון טוען כי אחראי לפעולות נגד בכיריו ולפיצוץ אמצעי הקשר שלהם.

זמן קצר לאחר השיגור, בתגובה מהירה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר את המשגר שממנו בוצע הירי לעבר גוש דן. התקיפה התבצעה באזור נפח'יה שבדרום לבנון.

הלילה השלים חיל האוויר גל תקיפות נוסף נגד מטרות טרור של חיזבאללה ברחבי לבנון. במסגרת התקיפות הותקפו מחבלים שהיו במבנים צבאיים, מחסני אמצעי לחימה, כולל טילי שיוט ומשגרים מדויקים, וכן מטרות טרור נוספות של הארגון.

לדברי צה"ל, בעקבות התקיפות זוהו פיצוצי משנה במקומות שהותקפו, מה שמעיד על הימצאותם של כמויות משמעותיות של אמצעי לחימה במחסנים שהותקפו.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות