חבר מועצת עיריית חיפה קיריל קארטניק ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ראובן כהן, pixabay

חבר מועצת העיר חיפה פועל לניתוק הקשרים עם רוסיה: "הורגים חפים מפשע באוקראינה"

חבר מועצת העיר חיפה ויו"ר הרשות לקליטת עלייה, קיריל קארטניק, הכריז על יוזמה לבטל את המפגשים בין תושבי העיר לבין הקונסוליה הרוסית, במטרה להתמקד בשיפור היחסים עם אוקראינה, לאור המלחמה המתמשכת בין רוסיה לאוקראינה. "אני מתנגד למשטר הרוסי הנוכחי, שבאחריותו מותם של חפים מפשע באוקראינה"


חבר מועצת עיריית חיפה קיריל קארטניק ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: ראובן כהן, pixabay
105

היוזמה משקפת את מחויבותה של חיפה לערכים של צדק והומניות. קארטניק הסביר שבעבר נערכו בחיפה מפגשים בין תושבי העיר לנציגים מהקונסוליה הרוסית לצורך קבלת שירותים, אך הוסיף: "עם תחילת המלחמה, ברור לי שהגיע הזמן לשנות גישה ולפעול בהתאם למציאות החדשה."

למרות פניות מתושבים מבוגרים להחזיר את המפגשים, קארטניק הדגיש את עמדתו: "הרשות לקליטת עלייה היא משאב חשוב של העיר, ואינני חושב שצריך לאפשר למדינה שתומכת בטרור לנצל אותו. המשטר הרוסי לא רק שפוגע באוקראינה, אלא גם תמך במתקפת ה-7 באוקטובר על ישראל."

קארטניק הוסיף כי בזכות הלחץ שהפעיל, הנהלת העיר החדשה בראשות יונה יהב שינתה גישה. לאחרונה התקיימה פגישה עם שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורנייצ'וק, במטרה לבסס את שיתוף הפעולה בין העיר חיפה לאוקראינה. "חיפה ממשיכה לפעול מתוך ערכים של חירות, צדק ושלום," הדגיש קארטניק, "ואנו נמשיך לעמוד לצד אלה הנאבקים על עתידם."

שגריר אוקראינה יבגני קורנייצ'וק, ראש העיר חיפה יונה יהב, חבר המועצה קיריל קארטניק. צילום: ראובן כהן

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות