כביש "משה כחלון" באופקים

בעודו בחיים | כביש על שם משה כחלון הושק באופקים: "החלטה הזויה"

סערה בעקבות החלטת ועדת השמות ומועצת עיריית אופקים לקרוא לכביש חדש בעיר ע"ש השר לשעבר


כביש "משה כחלון" באופקים
2186

כביש חדש, 2411 בין אופקים לשדה תימן, נפתח היום (רביעי) לתנועה. הכביש, שאורכו כ-7.2 ק"מ, מחבר בין צומת חדש שהוקם על כביש 25 (בין צומת שדה תימן לצומת דודאים) לבין השכונות החדשות של אופקים.

הכביש החדש ייקרא בנוסף "כביש משה כחלון", וראש העיר אופקים, איציק דנינו, שהיה פעמיים מועמד לכנסת ברשימת הליכוד מטעם מחוז הנגב, הסביר את המהלך: "אופקים חבה חוב גדול לשר לשעבר כחלון, שאלמלא מעורבותו הישירה סלילת הכביש לא הייתה יוצאת אל הפועל. באותם ימים התמודדנו עם תכנית להקפיא את סלילת הכביש החשוב הזה, ורק פנייה לשר כחלון הביאה לפריצת הדרך המיוחלת אשר אפשרה את התחלת העבודות". כחלון עצמו לא התנגד למהלך.

לא כולם קיבלו בסבר פנים יפות את ההחלטה ותושבים וגולשים רבים הרימו גבה על החלטת מועצת העיר אופקים. יו"ר האופוזיציה בעיריית אופקים, גדעון סבגי, אמר לאתר חדשות חיפה והקריות כי "מדובר בעוד החלטה הזויה. כחלון לא נמצא בפוליטיקה, לא קשור לממשלה והוא עדיין בין החיים ולכן אין שום סיבה ממשית לקרוא לכביש בשמו של כחלון עם כל הכבוד".

כשנשאל מדוע לדעתו הכביש נקרא ע"ש משה כחלון אמר: "ההחלטה ככל הנראה שמשרתת אינטרסים אישיים של מקורבים לראש העיר".

חבר מועצת עיריית אופקים, טל מגרה, אמר כי "אני מברך על פתיחת הכביש החדש. זה יפחית את הפקקים ויסייע לתושבי העיר והאזור. לגבי השם זה משני מבחינתי. ברור שזה מוזר, אבל האמת שלא ייחסתי לזה חשיבות כל כך גדולה. אני מתמקד בנושאים שיקדמו את העיר".

ראש עיריית אופקים איציק דנינו | צילום: מאור צברי

המהנדסת הבכירה, תהילה לוי טלפוס, סגנית מנהל אגף פרויקטים דרום בנתיבי ישראל סיפרה על הכביש החדש: "מדובר בפרויקט חשוב עבורי באופן אישי, כמי שגדלה והתחנכה בדרום ומכירה היטב את כבישי האזור. כבר בשלב התכנון המפורט של הכביש, שהחל ב-2018, הבנתי שיש כאן בשורה ענקית לתושבי אופקים והסביבה, וכל שלב ושלב שהתקדם בפרויקט ריגש אותי מחדש. ברור לי כי עם פתיחת הכביש החדש, תושבי אופקים והנוסעים בכביש 25 ירגישו באופן מידי את ההבדל בתנועה ויגיעו מהר יותר לבאר שבע ולכבישים המובילים למרכז הארץ. זה המקום להודות לחברת ניהול הפרויקט, "אתגר הנדסה", בניצוחם של אורן גלנץ ושי שפירא, אשר קידמו את הפרויקט תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציבים וכמובן באיכות, ולקבלן אמצ שמש בניהולו של טל יוסף. מדובר על פרויקט בביצוע לא פחות ממושלם".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות