בניין הרכבת שייהרס ברחוב גבריאלוב 144 ברחובות (צילום: רונן דמארי)

רחובות: פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון בקריית משה בתהליך קבלת היתר

במסגרת הפרויקט ברחוב גבריאלוב 144, ייהרס בניין רכבת ישן עם 30 דירות ישנות, ובמקומן ייבנו 150 דירות חדשות. עו"ד בלהה מצגר ועו"ד לירן זילברמן, שמייצגים את הדיירים בפרויקט: "זוהי אבן דרך חשובה ביותר, שמסמלת התקדמות משמעותית לקראת מימוש הפרויקט, הראשון שייצא לפועל בקריית משה מתוך עשרות פרויקטים המקודמים בשכונה"


בניין הרכבת שייהרס ברחוב גבריאלוב 144 ברחובות (צילום: רונן דמארי)
1003

רחובות מתחדשת: על פי נתוני עיריית רחובות והחברה לפיתוח רחובות (ה.ל.ר), בשנתיים הקרובות צפויות בקריית משה התחלות בנייה של 2350 דירות חדשות בכ-36 בניינים, שהן כרבע מהפרויקט המתוכנן. זאת לצד פיתוח מסיבי של השכונה הוותיקה ואזור התעשייה. תוכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה משתרעת על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכוללת יותר מ-10,000 דירות שיחליפו את 1,300 הדירות הקיימות כיום.

מאז אישור התכנית בותמ"ל בשנת 2019 ומאז החתימה על הסכם הגג בשנת 2021, פעלה ה.ל.ר, בהובלת העירייה, ביחד עם משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, על מנת להוציא לפועל מכרזים רבים, בהם: מכרז מענקים בהיקף של כ-200 מיליון שקלים ליזמים שיבנו בשכונה (בו זכו 10 מקבצים), מכרזים לקרקע הפנויה (המשלימה) וגם מכרזים לקרקעות המדינה בתוך השכונה. כל זאת בשילוב קידום ההתארגנות של נציגי המקבצים ותושבי השכונה, בסיוע ובליווי מינהלת ההתחדשות העירונית. כיום, לכל המקבצים יש נציגויות ועורכי דין, ורובם בחרו ביזמים וחתמו איתם חוזים. ארבעה מקבצים מקדמים היתרי בנייה.

כעת מצטרף לתנופת ההתחדשות העירונית גם הפרויקט ברחוב גבריאלוב 144 בקרית משה. במסגרת הפרויקט ייהרס בניין הרכבת הישן, ובו 30 דירות, ובמקומו ייבנו כ-150 דירות חדשות.

עו"ד בלהה מצגר | צילום: קיו אליט

עו"ד בלהה מצגר, בעליה של חברת עורכי הדין מצגר ושות' ועו"ד לירן זילברמן, שמייצגים את הדיירים בפרויקט, מסרו: "בשעה טובה הגיעו מסמכי הגרמושקה של הבקשה להיתר בפינוי-בינוי ברחוב גבריאלוב 144 ברחובות. חתמנו על הבקשה להיתר בשם בעלי הדירות, ותהליך קבלת ההיתר יוצא לדרך. זוהי אבן דרך חשובה ביותר, שמסמלת התקדמות משמעותית לקראת מימוש הפרויקט. הפרויקט בגבריאלוב 144 הוא הראשון שייצא לפועל בקריית משה מתוך עשרות פרויקטים המקודמים בשכונה".

עו"ד מצגר מבקשת להודות לחברי נציגות המתחם: "תודה למאור וציונה, תודה לדן קושניר על ארגון וניהול הדיירים ותודה לדיירים על הסבלנות וההתמדה. הגענו להישגים יוצאי דופן אחרי ניהול משא ומתן ענייני ומעמיק מול היזמים, ואנו גאים בהישגים הללו וממשיכים לעשות הכל כדי לזרז את התהליכים, כדי שהדיירים יקבלו את הדירות החדשות במהירות האפשרית".

יזמית הפרויקט בגבריאלוב 144 היא אפריקה ישראל התחדשות והיישוב החדש (מקבוצת הכשרת היישוב; אדריכל הפרויקט: עדן בר ממשרד בר, לוי אדריכלים ומתכנני ערים; ארגון וניהול הדיירים: דן קושניר; מפקח מטעם הבעלים: קובי אורון; באי כוח הדיירים: עו"ד לירן זילברמן ממשרד זילברמן ושות׳ ועו"ד בלהה מצגר; באי כוח היזם: עו"ד בן הלל ממשרד קינן, חיים ושות׳ בשיתוף המחלקה המשפטית באפ"י בראשות עו"ד יוסי פלח.

צפי לקבלת היתר: סוף 2024; צפי לאכלוס מחדש: 2028.

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות