צילום אילוסטרציה: Freepik

החשד: התחזו לקטינה בצ'אט וסחטו מינית עשרות אלפי שקלים מ-14 קורבנות

שיטת הפעולה של החשודים: הציגו את עצמם בצ'אט כ"קטינה", התכתבו עם הקורבנות, ועל פי מידע שמסרו להם, הצליחו לאתרם ולסחוט מהם כספים באיומים, בתואנה כוזבת כי הם חברי עמותה למען נפגעות עבירות מיניות, ואם לא ישלמו להם יחשפו אותם בפני משפחותיהם ובתקשורת


צילום אילוסטרציה: Freepik
246

היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז מרכז פענחה, בתום חקירה מסועפת ומורכבת, פרשיית סחיטה מינית של 14 קורבנות, שנדרשו לשלם עשרות אלפי שקלים לחשודים שהתחזו לקטינה בצ'אט. בימים הקרובים יוגש נגדם כתב אישום.

החקירה נפתחה לפני כחודש, בעקבות תלונה שהתקבלה מגבר כבן 70, שטען, כי נפל קורבן לסחיטה כספית ואיומים, לאחר שהתכתב לכאורה עם "קטינה" כבת 15 שהייתה בפועל, כך על פי החשד, מספר גברים בגירים מצפון הארץ.

מהתלונה עולה, כי הקורבן נכנס לצ'אט המיועד למבוגרים, שם הכיר את "הקטינה" והתכתב עימה. על פי מידע שמסר "לה", הצליחו החשודים לאתרו ולסחוט ממנו באיומים עשרות אלפי שקלים, בתואנה כוזבת כי הם חברי עמותה למען נפגעות עבירות מיניות ואם לא ישלם הם יחשפו אותו בפני משפחתו ובתקשורת.

סמוך למועד הגשת התלונה במשטרה, כשהקורבן נסחט פעם נוספת, נערכו שוטרי הימ"ר לפעילות סמויה לשם לכידת החשודים. כעבור יומיים בוצע מפגש מפוקח סמוך לתל מונד, במסגרתו תיעדו הבלשים את העברת הכספים בין המתלונן לשניים מהחשודים.

בתוך כך, בלשי הימ"ר נערכו למעצר לאחר שהחשודים ניסו להימלט בנסיעה פרועה, תוך סיכון חייהם של השוטרים והאזרחים שהיו במקום וכאמור עצרו את השניים, תושבי הצפון בני 20 ו-36.

עם התפתחות החקירה עצרה המשטרה שני חשודים נוספים, תושבי צפון הארץ בני 22 ו-41. כמו כן, אותרו קורבנות סחיטה נוספים.

על פי החשד, היקף הכספים שסחטו החשודים החל מחודש מארס 2023, מ-14 קורבנות באותה השיטה, נאמד ב-350 אלף שקלים.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת, בהתאם לצורכי החקירה ואתמול (שלישי) הוגשה נגדם לבית  משפט השלום בראשון לציון הצהרת תובע בטרם הגשת כתב אישום בגין עבירות של סחיטה באיומים, קשירת קשר לפשע ועבירות הקשורות בהלבנת הון.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות