צילום מתוך התיעוד שרץ ברשת

אב ובתו הותקפו על ידי המון פרו-פלסטיני בבלגיה

על פי הדיווחים, התוקפים הבחינו באמנון אוחנה בן ה-64 ובבתו שירה בת ה-29 מסירים מדבקה אנטי-ישראלית בתחנת הרכבת בעיר ברוז', ותקפו את האב בבעיטות ובאגרופים


צילום מתוך התיעוד שרץ ברשת
136

במהלך טיול בעיר ברוז' שבבלגיה, הותקפו אמנון אוחנה, ישראלי בן 64, ובתו שירה בת ה-29, על ידי המון פרו-פלסטיני לאחר שהסירו מדבקה אנטי-ישראלית מתחנת הרכבת בעיר. אמנון אוחנה סבל משבר בלסת בעקבות התקיפה.

כאשר התוקפים הבחינו באוחנה ובבתו מסירים את המדבקה מהקיר, הם תקפו את האב בבעיטות ובאגרופים. למרות שהשניים הצליחו לברוח לקומה התחתונה, אחד התוקפים רדף אחרי אוחנה, הפיל אותו לרצפה והמשיך לבעוט בראשו, כל זאת לעיני המצלמות. קריאות האב ובתו לעזרה לא נענו על ידי העוברים ושבים.

אוחנה פונה לבית חולים מקומי, שם אובחן עם לסת שבורה. הוא הגיש תלונה במשטרה המקומית, אך חש כי המשטרה הבלגית אינה ממהרת למצות את הדין עם התוקפים, אף על פי שחלק מהתקיפה תועדה במצלמות אבטחה.

הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), גינה את התקיפה וקרא למפקד משטרת ברוז' למצות את הדין עם התוקפים ולהגדיר את התקיפה כפשע שנאה אנטישמי וגזעני. מרגולין ציין כי ההתנכלויות ליהודים ולישראלים בבלגיה מתגברות, והזהיר מפני הסלמה באלימות שעלולה להוביל לאסונות חמורים יותר. הוא הדגיש כי על מדינה מערבית כמו בלגיה לפעול למעצר מיידי של התוקפים ולמיצוי הדין עמם באופן מלא.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות