ששת החטופים שגופותיהם חולצו. יהי זכרם ברוך

במבצע של צה"ל ושב"כ חולצו גופותיהם של שישה חטופים משבי חמאס

צה"ל ושב"כ חילצו הלילה (בין שני לשלישי) ממרחב חאן יונס את גופותיהם של החטופים: יגב בוכשטב ז"ל, אלכסנדר דנציג ז"ל, אברהם מונדר ז"ל, יורם מצגר ז"ל, נדב פופלוול ז"ל וחיים פרי ז"ל


ששת החטופים שגופותיהם חולצו. יהי זכרם ברוך
89

צה"ל ושב"כ חילצו הלילה (בין שני לשלישי) ממרחב חאן יונס את גופותיהם של החטופים: יגב בוכשטב ז"ל, אלכסנדר דנציג ז"ל, אברהם מונדר ז"ל, יורם מצגר ז"ל, נדב פופלוול ז"ל וחיים פרי ז"ל.

מבצע החילוץ בוצע בפיקוד אוגדה 98, על ידי לוחמי חטיבת הצנחנים, יחידת יהל"ם וגדוד 75 יחד עם לוחמי השב"כ. המבצע התאפשר הודות למודיעין מדויק של שב"כ ושל יחידות המודיעין ומפקדת החטופים באגף המודיעין.

לאחר הליך זיהוי שנעשה במכון הלאומי לרפואה משפטית, יחד עם משטרת ישראל, צוות החטופים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, מסר את ההודעות למשפחות ולקהילות. צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחות וקהילות הקיבוצים בשעה קשה זו.

צה"ל ושב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כל החטופות והחטופים.

יורם מצגר ז"ל
יורם מצגר ז"ל

יורם מצגר – בן 80 מקיבוץ ניר עוז. נחטף מביתו, יחד עם אשתו תמר, ששוחררה משבי חמאס לאחר 53 ימים. יורם היה איש של משפחה ואנשים, סיפורים והומור. לפני שנים בודדות היה ממקימי יקב ניר עוז. יורם השאיר אחריו את אשתו תמר, שלושה ילדים ושבעה נכדים.

חיים פרי ז"ל
חיים פרי ז"ל

חיים פרי – בן 80 מקיבוץ ניר עוז. היה איש שלום, אמנות וקולנוע, ואף לימד בבתי הספר באזור ובמכללת ספיר. הקים ובנה את גלריית האמנות בקיבוץ ואת גן הפסלים. היה ממקימי יקב ניר עוז. חיים נחטף מהממ"ד בביתו, בעודו מגן על אסנת, אשתו. השאיר אחריו אישה, חמישה ילדים ו-13 נכדים.

אלכס דנציג ז"ל
אלכס דנציג ז"ל

אלכס דנציג – בן 76 מקיבוץ ניר עוז. היה היסטוריון, מחנך וחקלאי. בן לניצולי שואה. היה ממייסדי המשלחות לפולין, עבד כ-30 שנה ב"יד ושם" והכשיר אלפי מדריכים ומדריכות להוראת השואה. חטופות שהיו איתו בשבי העידו שאלכס העביר את הזמן בשבי בהרצאות על היסטוריה לשאר החטופים. אלכס היה חובב קריאה, היסטוריה ואהד תחומי ספורט רבים.

נדב פופלוול ז"ל
נדב פופלוול ז"ל

נדב פופלוול – בן 51 מקיבוץ נירים. היה אדם רגיש ושקט, איש מחשבים מחונן, בן ואח מסור ודוד אוהב. חובב ספרים ומדע בדיוני. נדב נחטף מממ"ד ביתו, יחד עם אמו חנה פרי, ששוחררה לאחר 49 ימים בשבי. אחיו הבכור, רועי ז"ל, נרצח ב-7 באוקטובר.

יגב בוכשטב ז"ל
יגב בוכשטב ז"ל

יגב בוכשטב – בן 35, היה אדם צנוע ופשוט שאהב את החיים בקיבוץ נירים. ליגב, שהיה במקצועו טכנאי סאונד, הייתה תשוקה עזה למוזיקה. מגיל צעיר הוא ניגן על גיטרה וחליל צד ובהמשך על כלים נוספים, שאת חלקם בנה בעצמו. יחד עם אישתו רימון, הוא גידל חמישה כלבים וחמישה חתולים, שאת חלקם אסף לשיקום. יגב נחטף מביתו בקיבוץ נירים, יחד עם אשתו רימון בוכשטב-קירשט, ששוחררה לאחר 50 ימים בשבי.

אברהם מונדר ז"ל
אברהם מונדר ז"ל

אברהם מונדר – בן 79, חבר קיבוץ ניר עוז. עבד במפעל נירלט, היה איש חם ומאוד אהב לשיר. אברהם נחטף יחד עם אישתו רותי, בתו קרן ונכדו היחיד אוהד בן ה-9, ששוחררו בעסקה. בנו, רועי מונדר ז"ל, נרצח ב-7 באוקטובר.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 13/09/2024
צפון רצועת עזה תהפוך לשטח צבאי?
  • מערכת מה הלוז |
  • 13/09/2024
שריפה בעקבות מטח לצפת
  • מערכת מה הלוז |
  • 12/09/2024
3 בכירים חוסלו בטולכרם
נגישות