ד"ר קיי אלקרא ויפית אהרון, אמו של המטופל | צילום: דוברות מכבי

ערנותה של רופאת המשפחה מנעה התפשטותה של מחלה קשה

בדיקות דם שגרתיות של מטופל הדליקו נורה אדומה אצל ד"ר קיי אלקרא, רופאת משפחה במכבי שירותי בריאות. היא שלחה אותו לבדיקה נוספת שבה התגלה גידול סרטני בכליה. אמו של המטופל: "בזכות האבחנה הנכונה של הרופאה נחסכה מאיתנו הטיפולים הקשים והארוכים"


ד"ר קיי אלקרא ויפית אהרון, אמו של המטופל | צילום: דוברות מכבי
403

תושב הקריות, בן 37, ביצע במרפאת מכבי שירותי בריאות בקרית מוצקין, בדיקות דם ושתן שגרתיות. ממצאי בדיקות הדם העידו על דלקת כלשהי, ולפיכך הוא הופנה לבירור ריאומטולוגי. אלא שאמו של המטופל, שלא הייתה רגועה מהממצאים, פנתה בנוסף גם לד"ר קיי אלקרא, רופאת המשפחה שמלווה אותה שנים רבות. ד"ר אלקרא הבחינה מיד, כי מדובר בבעיה אורולוגית והפנתה את המטופל לאולטרסאונד כליות ובטן. הבדיקה העלתה גידול סרטני בכליה. הודות לאבחנה המדויקת של הרופאה נמנעו מהמטופל טיפולים קשים וארוכים ומסכני חיים.

"בזכות האבחנה הנכונה של ד"ר אלקרא נחסכה מאיתנו התפשטות המחלה המסוכנת. היא העניקה לנו מענה רפואי מהיר מציל חיים. אין בפינו מספיק מילים להודות לה, משתפת יפית אהרון, אמו של המטופל.

אהרון הוסיפה: "ד"ר אלקרא אבחנה את הגוש הסרטני בשלב מאוד מוקדם. היא הייתה נחושה לבדוק לעומק את התוצאות החריגות והפנתה את בני בזמן אמת לבדיקות הרלוונטיות. ד"ר אלקרא עמדה לצידנו בכל רגע נתון, שבו היינו צריכים לקבל חיזוק ממנה, בכל שעה ביממה. כן ירבו כמוה רופאים. חשוב לציין, כי היא מלווה אותנו החל מרגע קבלת תוצאות האולטרסאונד ועד לרגע הזה. היא הייתה לצידנו בניתוח, כשהתקבלו תוצאות הביופסיה ובהתייעצות האונקולוגית. היא נתנה לנו כתף תומכת והרגיעה אותנו במצב הלא פשוט, אליו נקלענו".

ד"ר אלקרא: "מקרים כאלו ממלאים אותי בגאווה. אנחנו, במקצועות הרפואה, עמלים כל חיינו בשביל רגעים כאלה. אני שמחה שאני יכולה לא רק לאחל בריאות למשפחה היקרה, אלא גם לתרום לכך".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 06/10/2024
שריפה במבנה מגורים בקרית ים
נגישות