פגישת עבודה. יונה יהב ומירי רגב | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

השרה מירי רגב: "משרד התחבורה תומך בביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל"

שרת התחבורה קיימה הבוקר (שני) פגישת עבודה בעיריית חיפה. לדבריה, גורמי המקצוע במשרדה יגבשו פנייה למשרד האוצר כדי לקדם את ביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל. השרה הבהירה כי משרדה תומך בשיקוע מסילות החוף, אך לצד זאת, הדגישה את חשיבות חשמול המסילות שהיא פרויקט לאומי


פגישת עבודה. יונה יהב ומירי רגב | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה
162

"חיפה היא עיר חשובה עם נכסים תחבורתיים משמעותיים. באנו לכאן היום כדי לבחון דרכים לקדם ולהרחיב אותם ולחבר את חיפה לדרום ולמרכז" – כך אמרה היום (שני) שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, בישיבת עבודה שערכה בעיריית חיפה עם ראש העירייה, יונה יהב, במטרה לקדם שורה של פרויקטים תחבורתיים בעיר.

בישיבה השתתפו ח"כ אריאל קלנר, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מנכ"לי חברות התשתית של המשרד והצמרת הבכירה של המשרד. השרה רגב אמרה בישיבה, כי משרד התחבורה תומך בעמדת העירייה לשיקוע מסילות החוף שיתחברו לציר החוף ולציר מזרחי, כך שבעתיד הם לא יהוו חיץ לחוף הים ויפגעו בטבע, אך לצד זאת, הדגישה את חשיבות חשמול המסילות שהיא פרויקט לאומי.

שרת התחבורה סיכמה עם ראש העירייה על הקמת פורום עם כלל הגורמים הרלוונטיים בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, במטרה לגבש פתרונות ולהגיע להסכמות עם העירייה בהקדם האפשרי ולקדם את הפרויקט שיחבר את חיפה לדרום ולמרכז.

שרת התחבורה בישרה, כי חברת התעופה החדשה "אייר חיפה", שתקיים את טיסת הבכורה שלה ב-28 בחודש, וצפויה לשרת כ-2 מיליון נוסעים בשנה. השרה רגב הנחתה לקדם פתרונות של תחבורה ציבורית וחניונים בקרבת הנמל לטובת ציבור הנוסעים וכן פתרונות לשדרוג שדה התעופה והארכת מסלול ההמראה, כך שתתאפשר טיסה מחיפה לכל אגן הים התיכון.

פגישת עבודה. השרה מירי רגב בעיריית חיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה
פגישת עבודה. השרה מירי רגב בעיריית חיפה | צילום: ראובן כהן, דוברות העירייה

נוסף על כך, הנחתה השרה לקדם פרויקטים מעודדי תחבורה ציבורית ולבחון הקמת קווי מטרונית נוספים בחיפה שישרתו את תושבי העיר. לאור בקשת ראש העירייה, ציינה שרת התחבורה כי היא תומכת בביטול אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל בעיר והנחתה את גורמי המקצוע לגבש פנייה משותפת למשרד האוצר בנושא.

רגב: "חיפה היא עיר חשובה עם נכסים תחבורתיים ונכסי טבע. אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מקדמים אותם בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית. העיר חיפה חייבת ראייה מערכתית שתעניק מענה בשוטף ובחירום תוך מתן דגש על חיבוריות וקישוריות לכל חלקי הארץ. הבאתי לכאן את כל הצוות המקצועי של משרד התחבורה כדי לראות כיצד ניתן לסייע לעיר. חיפה היא יעד אסטרטגי שצריך לשמור עליו".

יהב: "אנחנו מארחים כאן היום את השרה שאנחנו מאוד אוהבים, שמסייעת לעיר עוד מתקופתה כדוברת צה"ל. יש לנו ממשק גדול עם משרד התחבורה שהוא המשרד הכי משפיע בעיר שלנו. אני מודה לשרת התחבורה על הביקור החשוב שיביא שורה של בשורות לטובת תושבי העיר".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • מערכת מה הלוז |
  • 06/10/2024
שריפה במבנה מגורים בקרית ים
נגישות