עמותת למען חיות הבר

דיקור סיני לשועל ופיזיותרפיה לתן: מרכז הצלה ייחודי לחיות בר במושב אלישמע

בעמק הפסטורלי של מושב אלישמע, בלב הארץ, פועלת עמותת "למען חיות הבר", מרכז שיקומי ייחודי שמוקדש להצלת ושיקום חיות בר פצועות מכל רחבי הארץ. העמותה, שהוקמה בשנת 2018 על ידי אביהוא שרווד, הפכה למקום מקלט עבור עשרות אלפי חיות בר פצועות או במצוקה. במרפאת העמותה מטופלות חיות בר שונות, והן זוכות לטיפולים רפואיים מתקדמים, כמו גם לטיפולים הוליסטיים שמותאמים באופן אישי לכל חיה


עמותת למען חיות הבר
165

במושב אלישמע שבמרכז הארץ פועלת עמותת "למען חיות הבר", המספקת טיפול וסיוע לחיות פצועות מכל רחבי הארץ. צוות העמותה, בהובלת אביהוא שרווד, פועל ללא הפסקה במטרה להציל חיות בר שנפגעו, בין אם בעקבות תאונות, רשלנות או תקיפות מכוונות. בכל יום מתקבלות מאות קריאות להצלה, וכל קריאה מובילה את צוות העמותה לשטח – החל מהצלת שקנאי שנתפס בחוט תיל ועד דורבן שנפגע בתאונת דרכים.

לדברי אביהוא שרווד, מייסד העמותה: "האדם שיבש את המאזן האקולוגי, אנחנו כאן כדי להשיב את המודעות לחשיבות חיות הבר לטבע ולקיום האדם".

עמותת "למען חיות הבר", שהוקמה בשנת 2018, מספקת מגוון טיפולים מתקדמים לחיות בר, החל מניתוחים מורכבים ועד לטיפולים הוליסטיים כגון דיקור סיני ופיזיותרפיה, שמסייעים להן להחלים מפגיעות שריר ושלד. כל חיה שמגיעה לעמותה זוכה לטיפול מסור, במטרה להחזירה בהקדם לטבע.

טיפול מסור לחיות בר

במרפאת העמותה מבוצעים מגוון רחב של טיפולים לחיות בר מכל סוג, בין היתר צילומי רנטגן ו-CT, ניתוחים מורכבים, וטיפולים תרופתיים. בעמותה מטופלות מידי שנה כ-10,000 חיות בר, ביניהן קיפודים, שועלים, תנים, זוחלים ובעלי כנף רבים.

בין המקרים הייחודיים שטופלו במרפאה ניתן למצוא חזיר בר שהובא לאחר שנפצע קשות בעקבות האכלה בלתי מבוקרת בידי תושבים בחיפה, ולאחר טיפול ושיקום הוא הושב ליערות הכרמל. במקרה נוסף, תן שנדרס באזור השרון קיבל טיפול שכלל ניתוח מורכב בלסת והתקנת סד מתכת וברגים, והוחזר לטבע לאחר שהחלים.

שיקום, מודעות ושיתוף פעולה

אביהוא מדגיש את שיתוף הפעולה החשוב עם רשות הטבע והגנים, בית החולים לחיות בר בספארי, והווטרינרים הרשותיים. כמו כן, העמותה פועלת להעלאת המודעות הציבורית לחשיבות השמירה על חיות הבר, ומשתפת פעולה עם מוסדות חינוך כדי ללמד את הדור הצעיר על חשיבות השמירה על הטבע.

לדברי אביהוא, "האדם פרץ לאזורי המחיה של חיות הבר והכניס אותן לגידול בשבייה או צד אותן. חיות לא תוקפות ללא סיבה, והחיה המסוכנת ביותר היא האדם". עם זאת, הוא מדגיש שיש גם אנשים רבים שנרתמים לעזרה, מדווחים על מקרים דחופים ואף מעניקים טיפול ראשוני על פי ההנחיות.

תרומות למען הצלת חיות הבר

הפעילות של עמותת "למען חיות הבר" מתאפשרת בעיקר בזכות תרומות מהציבור. שרווד מציין בסיפוק את התמיכה הגדלה מצד הציבור, ורואה בכך מגמה חיובית בהגברת המודעות והאחריות כלפי חיות הבר.

המרפאה של עמותת "למען חיות הבר" פתוחה לכל פניה, והצוות המיומן ממשיך להציל חיות יום ולילה, במטרה להבטיח שגם בעלי החיים הפגיעים ביותר יזכו לחזור לטבע בבטחה.

לפרטים נוספים: עמותת "למען חיות הבר – אביהוא שרווד"
מושב אלישמע, הורדים 64
אתר העמותה


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות