ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי | אילוסטרציה

רון חולדאי נגד כלבת: עיריית ת"א פיזרה פיתיונות לתנים ולשועלים – וקוראת לתושבים לא להאכיל אותם

"אזרחים שבטעות נגעו בפיתיון, יש לשטוף ידיים במים וסבון", נמסר מהעירייה


ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי | אילוסטרציה
799

​עיריית תל אביב-יפו, בראשות רון חולדאי, החלה בפיזור פיתיונות המכילים חיסון נגד מחלת הכלבת לתנים ולשועלים בשטחי העיר. בהודעה לתקשורת, דיווחה עיריית תל אביב כי הפיתיונות שיפוזרו יכילו בתוכם את החיסון וזהו הפתרון להכחדת מחלת הכלבת מאוכלוסיית התנים והשועלים.

הפיתיונות הינם בגודל של קופסת גפרורים בצבע חום כהה ומכילים חיסון המופעל לאחר בליעתם ומחולקים על ידי רופאי המחלקה הוטרינרית העירונית. מעיריית תל אביב נמסר לחדשות מה הלוז כי "הפתיונות יפוזרו במקומות הבאים: לאורך הירקון ופארק גני יהושע: ראש ציפור, שבע תחנות, עשר תחנות. בשטחים הפתוחים ממזרח לרחוב הברזל, שכונת נווה שרת, שכונת המשתלה, מצפון לתל ברוך צפון ועד כביש 5, לאורך רצועת החוף מהרצליה בצפון, חוף הצוק, חוף תל ברוך ועד לשדה דב".

כך נראים הפתיונות

עוד מהעירייה נמסר כי "אזרחים הנתקלים בפיתיונות מתבקשים שלא לגעת בהם ולא לאסוף אותם. מי שנגע בפיתיון יכול להסתפק בשטיפת ידיים במים וסבון. כאמור, הפיתיונות בגודל של קופסת גפרורים בצבע חום כהה ומדיפים ריח של אופייני של מזון לבעלי חיים".

השועלים והתנים מתרכזים כאמור בשטחים הפתוחים והם פעילים בעיקר בשעות שבין שקיעת השמש וכחצי שעה לפני זריחתה, ואין הם נוהגים להתקרב לבני אדם או לחיות בית. עם זאת, במקרים בהם תושבים נתקלים בפגרים או בשועלים/תנים פצועים או כאלה המסתובבים בשעות היום סמוך לאוכלוסיית בני אדם, מתבקשים התושבים לדווח למוקד השירות 106 פלוס.

הווטרינר העירוני קורא לתושבים "להימנע מהאכלת חיות הבר בשאריות מזון או באוכל המיועד לחיות מחמד. האכלת חיות בר אסורה ועלולה לפגוע בבריאותן ובהסתגלותן לחיי טבע בריאים".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר
נגישות