בנימין נתניהו / צילום: לע"מ

נתניהו מציע לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה"

בישיבת הממשלה הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את שם המלחמה הנוכחית ל"מלחמת התקומה", לציון המאבק הקיומי של ישראל נגד אויביה


בנימין נתניהו / צילום: לע"מ
103

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה היום (שני) בישיבת הממשלה הצעה לשנות את שמה של המלחמה ל"מלחמת התקומה". בדבריו, הזכיר נתניהו את מתקפת הפתע של חמאס שהתרחשה בדיוק לפני שנה, ב-7 באוקטובר, בשעה 06:29 בבוקר, כאשר מחבלים פתחו במתקפה אכזרית נגד מדינת ישראל. "זמן קצר לאחר הטבח אמרתי בקריה: 'אנחנו במלחמה. לא במבצע, לא בסבבים – במלחמה'. נגבה מהאויב מחיר כבד שלא הכיר כמותו, וננצח במלחמה הזו," אמר נתניהו.

במהלך הישיבה הסביר נתניהו: "מאז אותו יום שחור אנחנו נלחמים. זוהי מלחמת הקיום שלנו – ׳מלחמת התקומה׳. כך אני מבקש לקרוא לה באופן רשמי." הוא הוסיף כי ישראל פועלת בשבע חזיתות נגד אויביה, וכי המאבק בציר הרשע בהובלת איראן הוא קריטי להבטחת עתידה וביטחונה של המדינה.

נתניהו ציין כי תום המלחמה יוכרז רק לאחר השגת כל היעדים: "מיטוט שלטון החמאס, החזרת כל חטופינו – חללים וחיים כאחד, סיכול כל איום עתידי מעזה והשבת תושבי הדרום והצפון לבתיהם בבטחה."

ארכיון

בטקס הזיכרון שנערך היום, נתניהו הביע תנחומים למשפחות השכולות וחיזק את ידי המשפחות של החטופים. "נזכור לעד את החיים שאבדו, את גיבורינו שנפלו בזירות הקרב, את הפנים, את הסיפורים ואת החיים שעלינו להציל," אמר.

ראש הממשלה שיבח את גבורת לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון, שהצליחו לשחרר רבים מהחטופים ולהשמיד את מרבית יכולות האויב. "הם חוצצים בין הרוע של אויבינו לבין הטוב של עמנו. בזכותם, אנחנו נלחמים באומץ ונחישות למען עתיד טוב ובטוח יותר לעם ישראל," סיכם נתניהו.

בסיום דבריו, פנה נתניהו לעם ישראל באומרו: "הטבח בשבעה באוקטובר היה ההתקפה הנוראה ביותר על העם היהודי מאז השואה, אך שלא כמו אז, קמנו על אויבינו והשבנו מלחמה שערה. בעזרת ה' נילחם יחד, ננצח יחד, ונבטיח שמה שקרה לא יחזור על עצמו לעולם."


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות