ראש הממשלה בנימין נתניהו

שיחה מתוחה בין נתניהו למקרון בעקבות קריאות לאמברגו נשק על ישראל

בעקבות קריאתו של נשיא צרפת לאמברגו נשק, ראש הממשלה נתניהו הדגיש את הציפייה לתמיכה בינלאומית במאבקה של ישראל מול טרור איראני וחיזבאללה


ראש הממשלה בנימין נתניהו
24

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון קיימו היום (ראשון) שיחת טלפון מתוחה, לאחר שמקרון קרא להפסיק את משלוחי הנשק לישראל. בחדשות 14 דווח כי במהלך השיחה, חזר נתניהו על עמדת ישראל כי איראן תומכת בפעולות טרור ברחבי האזור והביע את ציפייתו ממדינות ידידותיות, ובראשן צרפת, לתמוך בישראל במאבקה נגד ציר הטרור האיראני. "מצופה מידידי ישראל לעמוד מאחוריה, ולא להטיל עליה מגבלות שיחזקו את ציר הרשע האיראני", הדגיש נתניהו.

ראש הממשלה ציין כי פעולותיה של ישראל נגד חיזבאללה מספקות הזדמנות לשנות את המציאות בלבנון, לטובת יציבות, ביטחון ושלום אזורי. לשכתו של נתניהו מסרה כי שני המנהיגים סיכמו לקדם שיח בנושא במהלך ביקורו הקרוב של שר החוץ הצרפתי בישראל.

המתיחות נובעת מהתבטאויותיו של מקרון בראיון לתקשורת הצרפתית, בו קרא להפסיק את משלוחי הנשק לישראל, בטענה כי יש לקדם "פתרון מדיני" למלחמה בעזה בעדיפות עליונה. הוא אף חשף כי צרפת כבר עצרה את משלוחי הנשק שלה לישראל וקרא למדינות נוספות לעשות זאת. "אני חושב שלא שומעים אותנו", אמר מקרון בהתייחסו לקריאות להפסקת אש בעזה.

נתניהו הגיב בחריפות להתבטאויותיו של מקרון: "אנו נלחמים ב-7 חזיתות נגד אויבי הציביליזציה, ועדיין – הנשיא מקרון ומנהיגים אחרים במערב קוראים לאמברגו נשק על ישראל. שיתביישו. ישראל תנצח עמכם או בלעדיכם – אבל הבושה שלכם תהדהד הרבה אחרי שישראל תנצח".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות