freepik

בגלל חריגות בנייה: ביהמ"ש הורה על פינוי בית כנסת בבני ברק

בכתבה של מוסף בערוץ כאן 11 המסייעת על חריגות הבנייה בבני ברק, ששודרה לפני חודשיים, הובאו דוגמאות רבות לתוספות בנייה לא חוקיות ולא מאושרות, בבתים פרטיים ובמוסדות ציבור, שלא נאכפו על ידי העירייה. אחת הדוגמאות מעוררות החשש הייתה בנייה של בית כנסת ברחבת כיבוי אש הממוקמת בין ארבעה בתי ספר שונים. היום (חמישי) ניתן לברך […]


freepik
283

בכתבה של מוסף בערוץ כאן 11 המסייעת על חריגות הבנייה בבני ברק, ששודרה לפני חודשיים, הובאו דוגמאות רבות לתוספות בנייה לא חוקיות ולא מאושרות, בבתים פרטיים ובמוסדות ציבור, שלא נאכפו על ידי העירייה. אחת הדוגמאות מעוררות החשש הייתה בנייה של בית כנסת ברחבת כיבוי אש הממוקמת בין ארבעה בתי ספר שונים. היום (חמישי) ניתן לברך ולספר שבית המשפט קבע שיש לפנות את המבנה.

עוד דווח בכאן בית הכנסת המרכזי שיכון ג' ברחוב חזון איש בבני ברק הוקם בין ארבעה בתי ספר וישיבה, שבכל אחד מהם לומדים כ-200 תלמידים. "מספיק שמחר מישהו נופל, ואני לא מדבר על מצב קיצון של שריפה או רעידת אדמה – אי אפשר להזיז אותו", אמר בכתבה מהנדס הבנייה אביעזר ברוורמן.

החודש הגישה נציבות הכיבוי וההצלה במשרד לביטחון הפנים את התערבות בית המשפט בנושא. "המבנה הוקם שלא כדין, הם פלשו לקרקע, וזה מונע ויכול לעכב את יכולת כוחות הביטחון לטפל באירועים חמורים", אמר נציג המדינה בדיון שהתקיים היום. נציג בית הכנסת ביקש זמן כדי לבדוק אם ניתן לאשר את המבנה מול העירייה. בעירייה ביקשו גם כן לא לתת צו הריסה, אלא לאפשר פגישה בשטח עם נציגי כיבוי אש.

בתגובה לכך, אמר נציג הפרקליטות – "אני שומע שהמשיבה 2 (עיריית בני ברק – י"ג) יוצאת מגדרה לתת גושפנקא למבנה הזה". בסופו של דבר, החליטה השופטת אביטל אמסלם גלבוע שהיא לא מוצאת לנכון לדחות את צו הפסקת השימוש בנכס, וציינה שלבית הכנסת היה זמן רב לקבל אישורים למבנה. "בפני בית המשפט עומדת החובה להגן על הציבור", כתבה השופטת בהכרעתה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות