אדישות לנוכח האיום האיראני ומה יעשו מצביעי הימין הליברלי?

תחילת שנת הלימודים מרגשת אותי בכל שנה מחדש. אלא שהשנה השמחה הזאת התערבבה עם לא מעט דאגה. לא מהשביתה, שנמנעה ברגע האחרון, אלא דווקא מכל מה ששוב לא הצלחנו להשיג. הבעיות השורשיות במערכת החינוך לא נפתרו ולא נעלמו עם השגת ההסכם בין הסתדרות המורים למשרד האוצר. מעמד המורה, שחיקה של צוותי ההוראה, ירידה בציוני מבחני […]


231

תחילת שנת הלימודים מרגשת אותי בכל שנה מחדש. אלא שהשנה השמחה הזאת התערבבה עם לא מעט דאגה. לא מהשביתה, שנמנעה ברגע האחרון, אלא דווקא מכל מה ששוב לא הצלחנו להשיג.

הבעיות השורשיות במערכת החינוך לא נפתרו ולא נעלמו עם השגת ההסכם בין הסתדרות המורים למשרד האוצר. מעמד המורה, שחיקה של צוותי ההוראה, ירידה בציוני מבחני מיצ"ב, קשיים ואתגרים חברתיים ופדגוגים עקב משבר הקורונה – כל אלו לא יתוקנו באורך פלא על ידי "זריקת כספים" למערכת ותו לא.

מדינת ישראל מתיימרת כבר שנים להיות "סטארט אפ ניישן". חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא ומקוריות עומדות כנר לרגליה. אך זה לא מספיק – ערכים אלה חייבים להיות מונחלים גם למערכת החינוך שלנו.

לצד החזרה ללימודים בבתי הספר ובגנים, השבוע עסקנו לא מעט גם בפוליטיקה לקראת הבחירות הבאות עלינו לטובה (או לרעה, כל אחד ודעתו). השבוע אני שמח לארח בניוזלטר חבר ותיק – ג'לאל בנא, עיתונאי ויועץ תקשורת מהבכירים בחברה הערבית שכתב במיוחד עבורכם פרשנות אישית על המתרחש בימים אלה מעל ומתחת לפני הקרקע בחברה הערבית.

משבר במערכת החינוך – מי משלם את המחיר?

גם נושא חשוב וערכי מאין כמותו, כמו חינוך דור העתיד, יצר פלגנות בחברה הישראלית – בין מורים ותיקים לחדשים, בין אנשי האוצר לחינוך, בין ימין לשמאל.למזלנו, המשבר נפתר בדקה ה-90, אך אסור לנו לשכוח – מערכת חינוך חזקה ואיכותית צריכה לעמוד לנגד עיניו של כל אחד ואחת במדינת ישראל. הורים ומורים כאחד. אסור שמאבק לשיפור מערכת החינוך יגיע רק מצד המורות והמורים. את העיצומים הבאים – ההורים צריכים להוביל.

אדישות לנוכח האיום האיראני

נשף המסכות של המערכת הפוליטית ממשיך, ובמקום לקחת אחריות אישית ומיניסטריאלית על תפקוד הממשלה, ממשיכים לזרוק את האחריות על הממשלה הקודמת.

משבר כלכלי? אבל ביבי
הסכם גרעין חדש? אבל ביבי
שביתות ועיצומים? אבל ביבי

ממשל האייתוללות הקיצוני והאלים של איראן לא ישנה את שאיפותיו הרצחניות לנוכח ראש ממשלה כזה או אחר. כל ממשלה חייבת לקחת אחריות על הנעשה במשמרת שלה. זו לא רק פוליטיקה צרה – זה החיים של כולנו.

מה יעשו מצביעי הימין הליברלי?

אני סבור שההחלטה על חיבור של סמוטריץ' ובן גביר הינה שגויה. החיבור חסם את האפשרות של בן גביר לצמיחה במחוזות נוספים והרחיק מצביעים סרוגים מסמוטריץ', שהמחשבה של לשים בן גביר בקלפי לא יורדת להם בגרון.כמו כן, ישנם הרבה אנשי ימין ליברלי שלא מסוגלים להצביע לנתניהו ומצביעי סער, ימנים ליברלים שלא מרוצים מהחיבור עם בני גנץ.

מה יעשו כל אלו? איזה בית פוליטי יוכלו למצוא, לנוכח סידור הכוכבים הפוליטי של הבחירות הקרובות?
בימים אלה מתבצעים סקרי עומק לרעיון של הקמת מפלגת ימין ליברלי. מעניין לראות את ההתפתחויות והמסקנות שיגיעו משם.

* גל בייסברג הוא יועץ אסטרטגי ומנהל משברים בכיר


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות