מתחם הרצל בטירת כרמל | הדמיה: גיורא גור

550 יחידות דיור במקום 92: מתחם פינוי בינוי שיזניק את טירת כרמל?

קבוצת אלמוג נבחרה לקדם פרויקט פינוי בינוי בטירת כרמל


מתחם הרצל בטירת כרמל | הדמיה: גיורא גור
1163

לאחר מכרז יזמים שבוצע על ידי עו"ד אדיר צבי, חבר ועד לשכת עורכי הדין בחיפה ועו"ד עידן לוי, קבוצת אלמוג נבחרה לקדם פרויקט התחדשות עירונית נרחב בעיר טירת כרמל, דרומית לחיפה.

על פי הנתונים שהגיעו לידי חדשות מה הלו"ז, בעלי הדירות יזכו לדירות חדשות הכוללות תוספת של 25 מטר משטח הדירות הקיימות, מרפסת, מחסן וחניה, ובמקום 92 דירות הקיימות עתידות להיבנות כ-550 דירות חדשות בצמוד לשכונה החדשה שנבנתה בטירת הכרמל. לאחר שהסתיים הליך המכרז נערכו שני כנסים גדולים ונחתמו הסכמי פינוי בינוי עם מרבית בעלי הדירות במתחם.

עו״ד אדיר צבי, המכהן בוועד מחוז חיפה של לשכת עורכי הדין בישראל ויו״ר ועדת התחדשות עירונית וועדת המקרקעין של המחוז אמר לאתר מה הלו"ז: "כיום קיימים במתחם בנייני שיכונים ישנים בני 4 קומות על עמודים אשר נבנו בשנות ה-70, במסגרת פתרונות הדיור שניתנו לעולים בעלייה הגדולה באותה עת. המתחם משתרע על שטח של כ-7.3 דונם וממוקם בחלק הצפון מערבי של טירת הכרמל".

עו"ד אדיר צבי | צילום: מיכה בריקמן

על פי דיווח באייס, במסגרת הפרויקט ייהרסו 92 הדירות ב-6 הבניינים הקיימים ובמקומן ייבנו כ-550 יח"ד במספר בניינים מודרניים בגבהים שונים. הדיירים יזכו לבניינים שעומדים בתקן רעידות אדמה ולדירות חדשות, מעודכנות וגדולות יותר ב-25 מ"ר, עם מרפסת שמש בגודל של 12 מ"ר, מחסן בגודל 6 מ"ר לכל דירה, וכן חניה תת קרקעית. באי כוח הדיירים הם עוה"ד עידן לוי ואדיר צבי.

עוד דווח כי תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, שהופקדה ב-2021, כוללת תוספת של כ-11,000 יחידות דיור ומתייחסת ליעד אוכלוסייה של 69,000 איש, כלומר, פי שלושה מהקיים כעת. התוכנית כוללת חיזוק של המרכז העירוני הקיים בלב העיר הוותיקה והגדרת שימושים מעורבים לאורך הרחובות הראשיים, כאשר בחזית הקדמית במפלס הרחוב ימוקמו שימושי מסחר, ובקומות העליונות מגורים ותעסוקה. רוב הבנייה החדשה המיועדת תיעשה בדרך של התחדשות עירונית, עם 6,000 יחידות דיור. עוד יפותחו שני אזורים חדשים למגורים: מתחם תע"ש ליד כביש 4 ואזור נוסף במורדות הכרמל. בעיר מקודמים כיום מספר פרויקטים של התחדשות עירונית לצד פרויקטים של בנייה חדשה ועתידות להיבנות שכונות חדשות וכן עתיד להיסלל חיבור דרומי של העיר לכביש 4.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות