מדגמים באיטליה: קואליציית הימין-מרכז ניצחה – ולראשונה אישה תכהן כראש הממשלה

לאחרונה אמרה בראיון ל"ישראל השבוע": "אנטישמיות כיום הפכה לאנטי-ישראליות"


451

מדגמי ההצבעה בבחירות הכלליות צופים ניצחון גדול לקואליציית מפלגות הימין בראשות ג'ורג'יה מלוני, שעומדת להיות האישה הראשונה שתכהן כראש ממשלה באיטליה.

על פי הדיווח בישראל היום, לפי המדגמים, זכתה קואליציית מפלגות הימין ב-219 עד 257 מתוך 400 מושבי הקאמרה (הבית התחתון של הפרלמנט). גם בסנאט, הבית העליון של הפרלמנט, צפוי להם רוב מוחלט: בין 108-128 סנאטורים מתוך 200.

מפלגתה של מלוני, "אחי איטליה", הפכה לגדולה ביותר בקאמרה, עם 22% עד 26% מהמושבים. שותפתה לקואליציה, "ליגה" של מתיאו סלביני, נחלשה מאוד בהשוואה לבחירות הקודמות לפני ארבע שנים, וגרפה בין 8* ל-12.5% מקולות הבוחרים.

מלוני נולדה ברומא ב-15 בינואר 1977. אביה הוא יליד סרדיניה ואמה היא ילידת סיציליה. אביה עזב את הבית כאשר מלוני הייתה בת אחת עשרה. בגיל חמש עשרה היא הצטרפה לאגף הנוער של התנועה הסוציאליסטית האיטלקית – מפלגה שמרנית נאו-פשיסטית. בשנים אלו ייסדה את תנועת הסטודנטים "לי אטנאטי" (האבות) שלחמה נגד הרפורמה בחינוך הציבורי שיזמה השרה רוזה רוסו אירבולינו. ב-1995 פורקה התנועה הסוציאליסטית האיטלקית, ומלוני עברה לתנועה היורשת שלה – הברית הלאומית. באותה שנה מונתה לעמוד בראש תנועת הסטודנטים של המפלגה, ולנציגת התנועה בפורום אגודת הסוטודנטים שהוקם בידי משרד החינוך האיטלקי. במקביל למדה שפות במכון אמריגו וספוצ'י, וכן עבדה בעבודות מזדמנות כמטפלת, מלצרית וברמנית.

ב-1998 היא נבחרה כנציגת מחוז רומא במועצת תנועת הנוער של הברית הלאומית, וב-2004 הפכה לנשיאת התנועה. האשה הראשונה שכיהנה בתפקיד. בבחירות הכלליות באיטליה ב-2006 נבחרה מלוני לנציגת המחוז הראשון של לאציו בבית הנבחרים של איטליה, ומונתה לסגנית ראש בית הנבחרים, הצעירה ביותר בהיסטוריה של התפקיד. במקביל, החלה לעבוד כעיתונאית.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות