קידם את המהלך. שר האוצר אביגדור ליברמן

"דאגה לבריאות הציבור? ב-2022 חוק הסוכר יכניס 2 מיליארד שקל לקופת המדינה"

עיתון דה מרקר מדווח כי במקום פחות משקאות מתוקים, המדינה קיבלה פי 2.5 הכנסות


קידם את המהלך. שר האוצר אביגדור ליברמן
853

זעם ברשת על משרד האוצר והשר אביגדור ליברמן: תשעה חודשים לאחר שהוטל המס על משקאות ממותקים, שמטרתו העיקרית הייתה שיפור בריאות הציבור, חל שינוי קל בלבד בהתנהגות הצרכנים. צריכת המשקאות אמנם פחתה מעט עד כה, אך בעוד התחזית לגביית המס החדש הייתה 380 מיליון שקל, בפועל ייגבו לא פחות מ-920 מיליון שקל.

אייל רביד, בעלי רשת "ויקטורי", התייחס לפרסום ואמר: "גם המספר הזה לא מדוייק. המדינה תכניס בשנת 2022 כ-2 מיליארד שקל בגין חוק הסוכר".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הבטיח השבוע לבטל את המס. בראיון לישי כהן מ"כיכר השבת" אמר יו"ר האופוזיציה כי "יהיה תענוג לבטל את זה, אחת הפעולות הראשונות, מיסים אכזריים".

גם איש התקשורת יבגני זרובינסקי התייחס לפרסום וכתב ברשתות החברתיות: "כבר כשהעלו את המס על השתיה המתוקה אמרתי שזה לא יגרום לאדם אחד להפסיק לשתות קולה או משקה אחר שהוא אוהב אלא רק יעשיר את הקופה הציבורית וכי מדובר ב"מס" חדש באמתלא של "דאגה לבריאות הציבור". מה שבעצם מוכיח שאחת החברות הגדולות בישראל שגורמות ליוקר המחיה זה משרד האוצר".

מאות גולשים התייחסו לפרסום של דה מרקר. "ממש בדיחה לא מצחיקה", כתב שחר דיין, "בנאדם מגיע הביתה אחרי יום עבודה בא לו לשתות משקה ממותק כלשהו, אבל לא, איזה שר שישב בממשלה ושיעמם לו המציא איזה מס חדש כי הוא רוצה לעזור לי לא לשתות מתוק, פשוט הכי דבילי שיש". ויטלי פינק הוסיף: "כל דבר שהמחיר שלו יעלה, אנשים ימשיכו לקנות, האנשים לא אשמים אלא הממשלה המעפנה שלנו שיודעת את זה ומשחקת אותה כאילו עושה את זה למעננו".

"קשה מאוד לשנות הרגלי צריכה וכשמדובר בהרגלי אכילה ושתיה זה קשה שבעתיים. גם אנחנו לא הפסקנו לקנות משקאות ממותקים ובאמת משלמים עליהם הרבה יותר", הוסיף דורון שפר.

במשרד האוצר הגיבו: "הנושא נמצא בבחינה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות