ח"כ רם בן ברק

ח"כ רם בן ברק: "לא משווה אבל גם היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית"

עוד אמר חברת הכנסת ממפלגת יש עתיד כי "היטלר ביטל את בית המשפט העליון"


ח"כ רם בן ברק
849

בחדשות 13 דווח כי 3 ימים לפני הבחירות, חבר הכנסת רם בן ברק, מקום עשירי ברשימת "יש עתיד", התארח היום (שבת) באירוע שבתרבות בבאר שבע, ובו התבטא באופן שנוי במחלוקת כשאמר: "להבדיל אלף הבדלות, ואני לא משווה את זה לשום דבר, היטלר עלה לשלטון בצורה דמוקרטית", והוסיף "אחד החוקים הראשונים, אם לא הראשון שהעביר, היה לבטל את בית המשפט העליון. אחרי זה הוא העביר את כל החוקים האחרים שהביאו את גרמניה למה שהם הביאו".

על פי הדיווח, "אני מודאג", אמר בן ברק בראיון שנערך עימו באירוע, "יכול להיות שנתעורר לבוקר שתהיה כאן ממשלה של בן גביר וסמוטריץ', שרוצים להחזיר אותנו לימי דוד המלך ולחוקי ההלכה. תהיה כאן ממשלה שתהיה הרבה פחות דמוקרטית וזה יגרום לזה שתהיה פה חברה פחות דמוקרטית, שתהיה לפגיעה בבית המשפט, שהקהילה הגאה תצטרך להיכנס לארון עמוק, כי אחרת הם לא יוכלו לקבל תפקיד ציבורי, וכן הלאה".

בנימין נתניהו / צילום: לע"מ

עוד הוסיף בן ברק על ממשלה שתורכב מהליכוד, הציונות הדתית ועוצמה יהודית: "החיבור בין מפלגה גזענית ואנטי דמוקרטית של בן גביר וסמוטריץ', והחיבור ביניהם לבן אדם שאנחנו רואים לאורך הזמן שמוכן לעשות כמעט הכל כדי להתחמק ממשפט שייתן להם לעשות מה שהם רוצים – החיבור הזה הוא מסוכן וחייבים לעצור אותו".

על יו"ר עוצמה יהודית אמר: "אני חושב שבית המשפט העליון טעה כשהוא אישר את כניסתו של בן גביר לכנסת. אם את שואלת אותי מה הדבר הכי גרוע שבנימין נתניהו עשה זה ההכשרה של בן גביר. בן אדם שמתבטא בצורה כזו נגד מי שאינו יהודי – אין סיבה שיהיה חלק מהפרמלנט שלנו. אין הבדל בין כהנא לבן גביר, הוא פשוט יותר מתוחכם ממנו".

עוד הוסיף בן ברק כי "לבנות דמוקרטיה זה לא ללכת לקלפי ולהצביע – דמוקרטיה זה תרבות, מפתחים אותה, מחזקים אותה, בונים אותה. אבל קל מאוד להרוס אותה. את יכולה לבנות אותה 100 שנה, ולהרוס אותה זה קל מאוד ומהר מאוד. כבר היו מקרים כאלה גם בהיסטוריה היהודית".

ח"כ איתמר בן גביר

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות