אילוסטרציה

טען שהעובדים גנבו כדי לחמוק מתשלומי פנסיה ופיצויים

מספר קופאיות קיבלו יחד מכתבי פיטורים בטענה כי נתפסו במעשי גניבה. מנגד הקופאיות טוענות כי לא גנבו דבר


אילוסטרציה
613

מעסיק שברשותו רשת מרכולים מצא דרך לחמוק מתשלומי פנסיה ופיצויים לעובדיו באשמתם בגניבה מהסופר.

מספר קופאיות קיבלו יחד מכתבי פיטורים בטענה כי נתפסו במעשי גניבה. מנגד הקופאיות טוענות כי לא גנבו דבר ושבעצם המעסיק מנסה לחמוק מלשלם את זכויותיהן כעובדות.

עו"ד חן דיין

עו"ד חן דיין, אשר מייצגת את חלק מעובדות מספרת: "אחת הקופאיות הינה פנסיונרית בת 68 שעבדה 30 שעות בחודש, הטענה שהיא גנבה יחד עם עובדות נוספות חצי מיליון שקלים זאת בדיה, מדובר בעובדות שעבדו מספר שנים רב".

עו"ד דיין, הגישה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בבת ים באלפי שקלים. "מדובר בנסיבות חמורות ביותר, בהן הנתבעים על מנת לחמוק מתשלום זכויותיהן של התובעות, לרבות אי ביצוע הפרשות לקופת הגמל לאורך תקופת העסקתן, החליטו על פתרון יצירתי ע"י פגיעה בשמם הטוב של עובדי הנתבעים, והתחמקות מתשלום הפיצויים לאלו".

בנוסף היא מספרת, נשלחו מכתבי פיטורים שיקרים, כוזבים, לפיו זו "נתפסה במעשי גניבה חמורים" ועל כן הינה מפוטרת, תוך שלילת פיצוי פיטורים והודעה מוקדמת. גולת הכותרת, הינה כי למעשה פוטרו 5 עובדים בסניף, באותם טענות שווא כוזבות.

במכתב הפיטורים השקרי נכתב כי התובעת התבקשה להגיע לשיחת שימוע והיא לא הגיעה. ראשית אומרת עו"ד דיין, "לתובעת לא נמסר זימון לשימוע, התובעת לא זומנה לשום שיחת שימוע, התובעת פוטרה באמצעות מכתב שיקרי, תוך האשמות שווא".

עוד נכתב בכתב התביעה, "מדובר במעשה פיטורים ממניעים זרים לחלוטין, ממניעים פסולים, אי עריכת שימוע, והכל מתוך רצון ברור לחמוק מתשלום זכויות לתובעת ולעובדים נוספים בנתבעים אשר פוטרו באותן הנסיבות ולא ייתכן כי ביה"ד הנכבד ייתן ידו להתנהלות נלוזה ומבישה של מעסיק".
https://vkslawoffice.wixsite.com/my-site

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות