עלייה בישראל צילום נגה מלסה

תל אביב וחיפה נמצאות בין עשרת הערים שקלטו הכי הרבה עולים חדשים השנה

כך עולה מנתוני משרד הקליטה אשר מסכם שנת שיא בעלייה בישראל


עלייה בישראל צילום נגה מלסה
415

על פי הערכת משרד העלייה והקליטה עד סוף השנה האזרחית 2022 עשוי להגיע מספר שיא של שני עשורים בכמות העולים כאשר אנו עתידים להגיע למעל ל-64 אלף עולים חדשים.

בעשור האחרון משרד העלייה והקליטה קלט כ-323 אלף עולים חדשים מרחבי העולם. בשנה האחרונה המשרד עמל רבות בכדי לקלוט עשרות אלפי עולים שהגיעו מאוקראינה וסביבותיה במסגרת מבצע 'עולים הביתה' , ובשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה והארגונים העוסקים בתהליכי עלייה וקליטה ועד היום עלו כ-40,000 עולים חדשים מאוקראינה וסביבותיה.

בנוסף, הובילה השרה את מבצע 'צור ישראל' לממתינים באתיופיה כאשר כ3,500 עולים כבר הגיעו במסגרת המבצע ועד סוף השנה האזרחית יעלה מספר העולים במסגרת המבצע ל5,000 בהתאם להחלטת הממשלה.

בעתיד בשל התפתחויות גיאופוליטיות במדינות בריה"מ לשעבר והמשך המלחמה באוקראינה מנבאים שקצב העלייה ימשך ואף יתגבר.

בשנת תשפ"ב הובילו בקליטתם של עולים חדשים 10 רשויות מקומיות, אשר קלטו אלפי עולים לתוכן.

הערים המובילות הן:

ת"א עם 6,327 עולים חדשים

חיפה עם 6,182 עולים חדשים

נתניה קלטה 6,069 עולים

ירושלים כ-4300 עולים

בת ים קלטה כ-3000 עולים

ערים נוספות בהן אשדוד, ראשון לציון, נהריה, אשקלון וב"ש סוגרת את רשימת עשרת הגדולות.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "אנו מציינים שנתיים של שבירת שיאים בעלייה לישראל, כאשר מאז ראש השנה הקודם לזה הנוכחי יחגגו יחד אתנו קרוב ל-60,000 אלף עולים חדשים במדינת ישראל. במשך השנה הזו משרד העלייה והקליטה נטל על עצמו את המעמסה של הובלת שני מבצעי עלייה משמעותיים ועשה זאת במסירות ובהצלחה רבה. אני גאה לעמוד בראש משרד אשר הוכיח מעל לכל ספק כי הוא מסוגל להוביל משימות לאומיות בהצלחה מרובה. אני מאחלת לכל עם ישראל שנה טובה פורייה ומוצלחת. ומתפללת ששנה הבאה נחגוג כאן עם עוד עשרות אלפי עולים חדשים בירושלים הבנויה."

 


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות