48 שעות לאחר פרסום תוצאות הבחירות: הפרקליטות המליצה לגנוז תיק חקירה פתוח נגד איתמר בן גביר

תיק החקירה בו תועד חבר הכנסת, המיועד לתפקיד השר לביטחון פנים, מתעמת עם מאבטחים ערבים בחניון בתל אביב – ייגנז


3521

שעות ספורות לאחר שרשימתו של ח"כ איתמר בן גביר, שהצהיר כי ידרוש את תיק ביטחון פנים, זכתה בהישג של 14 מנדטים, בגלובס דווח כי תיק החקירה נגד בן גביר צפוי להיגנז בימים הקרובים.

מדובר באירוע מדצמבר 2021 בו תועד ח"כ בן גביר מתעמת עם מאבטחים ערבים בחניון בגני התערוכה בתל אביב. במהלך העימות נראה בן גביר כשהוא עם אקדח שלוף.

בדיווח של עיתונאי גלובס, אבישי גרינצייג, צויין כי לטענת בן גביר, המאבטחים הערבים איימו עליו והתקרבו לכיוונו, והוא מתוך הגנה עצמית שלף אקדחו האישי. בפברואר השנה זומן בן גביר לחקירה באזהרה, ודבק בגרסתו הראשונית. לטענתו בחקירה, הסרטונים שהחוקרים הציגו לו במהלך החקירה – תמכו בגרסתו ושללו את גרסתם כי לא התקרבו אליו ולא איימו עליו.

במשך זמן רב התיק שהה במשטרה, והועבר בתחילת מערכת הבחירות לפרקליטות לצורך עיון והחלטה. פרקליטות מחוז תל אביב המליצה לפני כשבועיים לפרקליט המדינה וליועצת המשפטית לממשלה לגנוז את החקירה נגד בן גביר, אולם החלטה רשמית בעניין טרם התקבלה.

על כל פנים, על פי הדיווח של גלובס, תשעה חודשים לאחר שנחקר באזהרה ורגע לאחר הבחירות, ייגנז כעת התיק הפלילי נגד הח"כ המיועד לתפקיד השר לביטחון הפנים. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל כאמור על ידי פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה.

איתמר בן גביר מסר בתגובה לגלובס: "מתפלא מדוע נסגר תיק החקירה נגד 'המאבטחים' שהסתבר שאחד מהם מחבל משוחרר שזרק בקבוק תבערה. יחד עם זאת כבר בזמן החקירה היה ברור שהתיק ייסגר וייגנז ואין לי ספק שאם חוקרי המשטרה היו יודעים שמדובר במחבל משוחרר, איש לא היה חושב לדבר איתי על עניין זה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות