עמית סגל נגד בן גביר: "הרב כהנא היה גזען, שומר נפשו ירחק מהשתתפות באזכרתו"

פרשן חדשות 12 תוקף את יו"ר עוצמה יהודית שהשתתף באזכרה השנתית לזכרו של הרב כהנא


1749

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, נאם היום (חמישי) באזכרה של מנהיג הימין הרדיקלי ויו"ר תנועת כך, הרב מאיר כהנא, לציון 32 שנים להירצחו. בן גביר אמר במהלך דבריו שהוא לא מסכים עם חלק מעמדותיו של כהנא ובתגובה הנוכחים במקום הגיבו בקריאות בוז.

"היום אני לא הרב כהנא ואני לא תומך בגירוש של כל הערבים, ולא אחוקק חוקים נפרדים בין יהודים לערבים", אמר ח"כ בן גביר ברקע קריאות הבוז. "אם כי ודאי שנפעל למען גירוש מחבלים מהארץ, למען צביונה היהודי של המדינה, למען ההתיישבות והזהות היהודית. אבל נדמה לי שגולת הכותרת של הרב כהנא הייתה אהבה – אהבת ישראל ללא חשבון, ללא פשרות ובלי שום שיקול אחר".

אחד האנשים שתקף את השתתפותו של בן גביר באירוע הוא פרשן חדשות 12, עמית סגל, שכתב בטוויטר כי "הרב כהנא היה גזען שיזם חוקים מבחילים בסגנון נירנברג. הוא נרצח בפיגוע טרור מתועב בידי ערבי. אלא שהשתתפות באזכרתו איננה רק בשל הירצחו בפעולות טרור, אחרת לא היה יום בלי שש אזכרות, אלא בשל משנתו. שומר נפשו, בטח שליח ציבור, ירחק מהאירוע הזה שמטרתו בראש ובראשונה עידוד גזענות בישראל".

הרב מאיר דוד הכהן כהנא היה פוליטיקאי ימני רדיקלי בישראל ובארצות הברית, חבר בכנסת ה-11 מטעם תנועת כך אותה הקים ובראשה עמד, מייסד הליגה להגנה יהודית בארצות הברית ותנועת כך בישראל, רב, עיתונאי ישראלי-אמריקאי. ראש ישיבת הרעיון היהודי אותה הקים, פרשן מקרא ומחבר ספרי הגות. כהנא נרצח בסיום נאום שנשא בניו יורק, בידי מתנקש מוסלמי, אל סייד נוסייר, בעל זיקה לאל-קאעידה. תנועת כך שהקים בישראל, נפסלה ב-1988 מהתמודדות בבחירות לכנסת לאחר שנקבע שמטרותיה גזעניות.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות