ורה גייליס ונשיא המדינה, יצחק הרצוג | צילום: דוברות עיריית טירת הכרמל

היום הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים: מקום ראשון לתושבת טירת כרמל בתחרות צילומים ארצית

ורה גייליס, תושבת העיר ומהדמויות הבולטות והפעילות בקהילת האמנים, היא אחת מ-15 זוכות וזוכים במקום הראשון בתחרות הארצית "באין העדשה"


ורה גייליס ונשיא המדינה, יצחק הרצוג | צילום: דוברות עיריית טירת הכרמל
302

ורה גייליס, אמנית, יוצרת ופעילה חברתית. תמונה מספר סיפור של אישה אמיתית פליטה מסודאן המתגוררת בארצנו. היא אחת מ-15 זוכות וזוכים במקום הראשון בתחרות הארצית "באין העדשה".
לרגל הזכייה הוזמנו גייליס ומנהלת אגף קשרי קהילה של העירייה, אירמה אלואשווילי להתארח הבוקר (רביעי) בבית הנשיא בירושלים, ונפגשו עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו, מיכל הרצוג.

הצילום הזוכה: דוברות עיריית טירת כרמל

בשבועות הקרובים יוצגו הצילומים הזוכים בתערוכה בבית הנשיא ובהמשך יקבלו חשיפה כשיוצגו בתערוכה נודדת שתגיע לרשויות מקומיות ברחבי הארץ. נוסף על כך, כל הצילומים שזכו במקום הראשון, ובהם הצילום של גייליס, יפורסמו בספר צילומים דיגיטלי בהוצאת איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות בישראל.

"באין העדשה" היא תחרות צילומים, שהתקיימה כחלק מאירועי היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים הנערכים כמדי שנה ברחבי הארץ, ביוזמת הנהלת איגוד היועצות לקידום מעמד האישה. לתחרות הוזמנו צלמות וצלמים מכל הרשויות המקומיות, שצילמו במרחב הפרטי, האישי והציבורי תמונות המבטאות בעזרת עין העדשה וללא מילים את התחושות, הרגשות והכאב המתקבלים בזמן או לאחר התרחשות של אירוע אלימות כלפי נשים. בסך הכל לקחו חלק בתחרות 265 צלמות וצלמים מעשרות רשויות מקומיות.

התערוכה בבית הנשיא | צילום: דוברות טירת הכרמל

הזוכה, ורה גייליס: "התמונה מספרת סיפור של אישה אמיתית, פליטה מסודן, המתגוררת בארצנו. הזכייה במקום הראשון מאוד מרגשת. תודה לעיריית טירת כרמל על ההזדמנות, ולאיגוד היועצות לקידום מעמד האישה ולנשיא המדינה על המסר החשוב שהם מעלים על נס ומסייעים לקדם. זה המאבק של כולנו כחברה".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה ומנהלת אגף קשרי קהילה, אירמה אלואשווילי: "ברכות חמות לוורה על הזכייה המרגשת והחשובה. ורה מתנדבת בעיר בקהילות השונות ומעבירה בהתנדבות סדנאות במרכז הצעירות והצעירים 'זוזו', ואנו גאים בה! אלימות נגד נשים היא תופעה החוצה מגזרים, תרבויות ומעמדים חברתיים, והמאבק בה חייב להיות בראש סדר העדיפויות הלאומי. תודה לאיגוד היועצות לקידום מעמד האישה על קידום הנושא, ולנשיא המדינה על החיבוק החם לאמנים ולאמניות ולמסר החשוב שהם נושאים".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות