ח"כ בן גביר, הדס שטייף

"השוטרים שיפגעו, ירשמו על ידך": הדס שטייף הושעתה משידור לאחר שקישרה בין אירועי הטרור לאמירות של בן גביר

לאחר שהושעתה משידורים, אמרה עיתונאית גלי צה"ל: "איך כתב לי מישהו? ציטוט. תזכרי ממשלת ימין באוויר. תמותי"


ח"כ בן גביר, הדס שטייף
19021

בעקבות ציוצה על הקשר שבין אמירות של בן גביר לאירוע הטרור – העיתונאית הדס שטייף "הושעתה מסיקור הפיגוע בגלי צה"ל עד הודעה חדשה". על פי הדיווח של דוד ורטהיים מוואלה ניוז, בתחנה ניתנה הוראה לא להעלותה לשידור לאחר שצייצה הבוקר: "את הבוקר התחלנו עם שני פיגועים בירושלים. נראה שמטעני החבלה חוזרים לזירה נוסף לסכינים, לאבנים ולירי. הסלמה. התחזית? פיגועי שרשרת. השר לביטחון פנים המיועד…. בהכרזה הזאת שלך מהבוקר? השוטרים ולוחמי משמר הגבול שיפגעו ירשמו על ידך".

הדברים פורסמו על ידי שטייף בטוויטר בצירוף דיווח כי חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע לליכוד שבכוונתו להמשיך ולעלות להר הבית גם לאחר מינויו לשר לביטחון פנים.

דבריה של שטייף פורסמו לאחר שנער בן 15 נרצח ו-22 נפצעו בדרגות שונות בשני פיצוצים שאירעו הבוקר (רביעי) בירושלים, והופעלו ככל הנראה מרחוק. באירוע הראשון, 19 בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען חבלה בתחנת אוטובוס ברחוב שערי ירושלים בשכונת גבעת שאול שבכניסה לעיר. בין הפצועים, שלושה במצב אנוש וקשה, צעיר בן 20 במצב בינוני ושבעה פצועים קל.

הדברים שפרסמה שטייף גרמו לסערה ברשת. עיתונאי גלובס, אבישי גרינצייג, כתב: "תגידי לי, יש מישהו בבית? תעזבי את הקשקוש הפרו-חמאסי שלך כאילו יש קשר בין פיגוע מטען משולב שתוכנן מראש לבין התבטאות מהבוקר של פוליטיקאי, אבל איתמר בן גביר לא הוציא שום הודעה כזו הבוקר. מילא את כותבת הבלים בחשבונך הפרטי, אך למה מפקדת גל"צ מאפשרת לפרסם את השקרים האלה בתחנה צבאית?, ועיתונאי הארץ, חיים לוינסון, הגיב לו "אולי היא פרצה לו לטלפון וכתבה על הודעה שטרם פורסמה", כעקיצה על פרשת מכשיר הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה.

כעבור מספר שעות, גם ח"כ בן גביר התייחס למקרה: "הדס שטייף ניצלה הבוקר את המיקרופון שגלי צה"ל נתנו לה כדי לתת רוח גבית לטרור, להסית נגדי ואף לדווח דיווח שקר. מקווה שהשעייתה לא תהיה זמנית! אני הראשון שאאבק על חופש ביטוי של עיתונאים, אבל מי שמעודדת את המחבלים לבצע פיגועים ומחפשת צידוקים לא צריכה לשדר בגלי צה"ל".

לאחר ההחלטה להשעות אותה מהשידורים, אמרה שטייף: "הושעתי מלשדר את הפיגוע עד הודעה חדשה. כל מנעצי, תעשו מסיבה. אל תשכחו להזמין גם אותי. איך כתב לי מישהו? ציטוט. תזכרי ממשלת ימין באוויר. תמותי".

"הציוץ היה תגובה על הפרסום ברשת ב'", מסרה שטייף ל-mako. "בפרסום מודיע בן גביר שגם כשיהיה השר לביטחון פנים הוא מתכונן לעלות להר הבית. מניסיוני לצערי כל אמירה כזאת, ובוודאי מעשה, גורמים להסלמה באירועי הר הבית. מי שמשלם מחיר אלה הלוחמים והשוטרים. גם כך הם בקריסה ובחוסר משאבים וכוח אדם. מי שקשר בין הפיגועים הבוקר, כאילו אני מאשימה את בן גביר בהם, טועה ומטעה. צר לי שכשמדובר בעמית סגל והתבטאויותיו הכל בסדר. כשזאת אני, קמים עלי להשמידני. התגובות מסיתות לפגוע בי, ואני עולה על המוקד. מדינה דמוקרטית? נראה שלא".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות