מנסור עבאס, ראש העיר נשר רועי לוי, אילוסטרציה

ראש עיריית נשר: "לא נראה לי שבל"ד היו חובבי להט"ב וגם לא ראיתי את מנסור עבאס במצעד הגאווה"

ח"כ אבי מעוז אמר כי הוא תומך בביטול מצעדי הגאווה בירושלים ועורר סערה * במקביל שרת החינוך מארגנת "כנס חירום נגד העברת סמכויות בחינוך למפלגת נעם"


מנסור עבאס, ראש העיר נשר רועי לוי, אילוסטרציה
1245

יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז, המיועד לתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה, עורר סערה לאחר שאמר בראיון כי הוא תומך בביטול מצעדי הגאווה בירושלים. "צריך לבטל את מצעד הגאווה בירושלים תחילה. אני אדאג לבטל אותו. זו בושה וחרפה. אני הכי דוגרי בזה. בהסכמים הקואליציוניים זה אכן לא עלה אבל אני לא מסתיר, ודאי שהייתי רוצה לבטל את זה", אמר מעוז לעיתון דתי-לאומי.

דבריו של מעוז עוררו ביקורת רבה, וגם נתניהו מיהר להבהיר: "מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד. הממשלה בראשותי לא תפגע בקהילת הלהט״ב ובזכויות של כל אזרחית ואזרח בישראל. נדאג בערבות הדדית לכלל אזרחי ישראל ונעבוד כדי לשפר את החיים של כולנו – זאת המשימה שלנו".

מירב כהן מיש עתיד כתבה בטוויטר: "כמי שהייתה ממארגני מצעד הגאווה בירושלים ומשתדלת להגיע אליו מדי שנה, אני מודיעה לאבי מעוז – מצעד הגאווה בירושלים ימשיך לצעוד מדי שנה. מוזמן להגיע למעגלי השיח שמתקיימים בסוף כל מצעד, לזכר שירה בנקי ז"ל שנרצחה במצעד על ידי מישהו שהושפע מאמירות כאלה". ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) הודיע לעוקביו ברשתות החברתיות: "לאבי מעוז יש נטייה אובססיבית להיטפל לקהילה הגאה. ומסתבר שיש לו גם נטייה לשקר. מצד אחד אומר שהוא יפעל למימון טיפולי המרה, ומצד שני אומר שלא. אומר שלא יפעל לביטול מצעדי גאווה, ואז אומר בלי להתבייש שכן. לאיזו גרסה להאמין?".

גם רועי לוי, ראש העיר נשר, הסמוכה לחיפה, התייחס לנושא וצייץ ברשת כי "לכל המבוהלים: לא נראה לי שבל"ד היו חובבי מגדר או להט"ב. גם לא ראיתי את מנסור עבאס צועד במצעד הגאווה. הם היו חלק מהממשלה ודבר לא השתנה. נא להוריד פאניקה".

בינתיים, על פי אתר מעריב, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון החליטה לארגן כנס חירום נגד העברת סמכויות בחינוך למפלגת נעם. בראיון לכאן רשת ב' הסבירה: "לקחו 2.4 מיליארד שקלים של תוכניות חינוכיות שנועדו להעשרה, ושמו אותם בידיים של בן אדם קיצוני עם דעות חשוכות, שמה שמנחה אותו זו השנאה לקבוצות שונות באוכלוסייה".

חבר הכנסת אבי מעוז | צילומסך: חדשות 14
ראש עיריית נשר רועי לוי וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום ארכיון

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות