יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר לשכת עורכי הדין: תוכניות הממשלה ישנו את המשטר בישראל, צריך לצאת לרחובות

עוד אמר עו"ד אבי חימי להארץ: ״רוצים להפוך אותנו עכשיו להונגריה, על כל המשתמע מזה"


יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
740

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי, קרא (שני) לשופטים שלא לשתף פעולה עם הניסיון להחליף את האופן שבו נבחר נשיא לבית המשפט העליון, והגדיר את יוזמות החקיקה המתוכננות "שינוי שיטת המשטר בישראל". בשיחה עם "הארץ" אמר חימי כי הוא סבור שהדרך להיאבק במהלכים המסתמנים היא מחאה ציבורית נרחבת, ואמר כי הלשכה לא תהסס לנקוט צעדים משפטיים נגדם.

עוד אמר עו״ד חימי, על פי הדיווח בהארץ, כי ״רוצים להפוך אותנו עכשיו להונגריה, על כל המשתמע מזה", אמר חימי, והדגיש כי הציבור "חייב להבין שהמהלכים המתוכננים יפגעו באזרח הקטן בעפולה, בירוחם, בקרית שמונה ובכל מקום". לדבריו, "המשמעות היא שתהיה ממשלה שאין עליה ריסון, בקרה, ושתעשה ככל העולה על רוחה".

בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לעמ

יו"ר הלשכה הוסיף כי "אני רואה התאגדות של כל הכוחות – ההסתדרות, ארגונים אזרחיים, לשכת עורכי הדין והציבור בכללותו". הוא הוסיף כי הכלי המרכזי למאבק הוא "מאות אלפי אנשים שייצאו לרחובות ויפגינו באופן חוקי ודמוקרטי ולגיטימי. האזרחים צריכים לצאת לרחובות". חימי ציין שיכנס את המועצה הארצית של הלשכה ש"תקבל החלטות איך לפעול כדי למנוע פגיעה במערכת המשפט", והוסיף כי יש ברשותם "קשת של אפשרויות".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות