ראש הממשלה בנימין נתניהו

נתניהו: "יהיה חשמל בשבת"

ראש הממשלה המיועד התייחס הבוקר לסעיפי ההסכם בין יהדות התורה והליכוד שנחשפו אמש על ידי עמית סגל ועוררו סערה


ראש הממשלה בנימין נתניהו
673

ההסכם בין יהדות התורה והליכוד, שסעיפיו פורסמו אמש על ידי עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות 12, עורר סערה והבוקר ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו התייחס לנושא במליאת הכנסת, במהלך הדיון שקדם להצבעה על זהות יו"ר הכנסת החדש.

"אני קורא לחברי האופוזיציה לקבל את הכרעת העם בבחירות ולהפסיק לפזר הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא אומר 'שרק אנחנו משלמים מיסים ורק אנחנו משרתים בצבא', אמר נתניהו במליאה, "אני לא חושב שצריך לעשות השוואות אבל אם יאיר לפיד מתעקש אני מציע לו לעשות חשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שמשרת כולו בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית כולם משרתים בצבא, מספר גדול מאוד של מצביעי ש״ס משרתים בצבא, שלא לדבר על הציבור החרדי שמשרת בשירותים חיוניים והצלה. זה 50 מנדטים שמשרתים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. הניסיון לפלג ולשסות הוא דבר פסול מעיקרו".

עוד הוסיף נתניהו כי "יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו – איש באמונתו יחיה. לא תהיה פה מדינת הלכה, תהיה פה מדינה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך שלנו, דרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי וכך נעשה".

כזכור, אמש חשף העיתונאי עמית סגל את ההסכם מרחיק הלכת מפלגת עם יהדות התורה, כשבין סעיפיו ציין כי "לא ייוצר חשמל בשבת; הממשלה תממן גניזה של ספרי קודש; הממשלה תממן מכונים שיענו על שאלות הלכתיות; יורחב מספר החופים הנפרדים בארץ; עוד ערים חרדיות יקבלו הנחה בתחבורה ציבורית; העדפה מתקנת לחרדים בחברות ממשלתיות, התקצוב לאברכים, אישור לאסור הכנסת חמץ לבתי חולים" ועוד.

גורמים בליכוד מיהרו להגיב אמש לדברים ואמרו: "בניגוד לפרסום בחדשות 12, הרשימה שפורסמה היא רשימת דרישות של יהדות התורה ולא הסכם שהליכוד הסכים לו. כך למשל הליכוד לא מסכים על איסור הפסקת ייצור החשמל בשבת, הרחבת החופים המפורדים ודברים נוספים שהועלו בשיחות. כל הסכם סופי ישמור על הסטטוס קוו שהיה נהוג שנים בענייני דת ומדינה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות