נציגי בית חב"ד הגיעו להדליק נרות חנוכה במסעדה – סועדים יצאו מהמקום בלי לשלם בטענה ל"כפייה דתית"

"זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר": אירוע חריג התרחש במסעדת נאו סושי בר בגבעתיים ועורר דיון סוער בין תושבי המקום


173243

פרסום ראשון | על פי עדויות אנשים שנכחו במסעדת "נאו סושי בר" ברחוב כצנלסון בגבעתיים, נציגי בית החב"ד המקומי הגיעו למקום והדליקו נרות עם בעלי המסעדה אך חלק מהסועדים התרעמו על האירוע, וחלקם אף עזבו את המקום מבלי לשלם.

"הם פשוט יצאו משם תוך כדי שהם מאשימים את בעלי המקום ב"כפייה דתית", ואפילו לא שילמו את החשבון שלהם", סיפר אחד הנוכחים. גולשת אחרת התרעמה על האירוע וכתבה: "אין לכם ערכים ובטח שלא בושה! יש לכם לא מעט ללמוד מהדת שלנו, על סובלנות והכלה".

המקרה עורר דיון נרחב ברשתות החברתיות. "חצופים! אבל אם הם היו בחו״ל והיו צריכים עזרה היו יודעים לרוץ ולחפש איפה יש חב״ד כדי לקבל עזרה מהם", כתבה יפה נקש, והגולשת חן הוסיפה, "מאיפה כל השנאה הזאת לאנשים שעושים כל כך הרבה טוב? למה יהדות ומנהגים יהודיים היא מעשה פסול במדינה שהיא יהודית?".

רונית התייחסה לאי תשלום החשבון: "לא רוצים לראות הדלקת נרות?! הגזמתם אבל זכותכם לקום וללכת – אחרי ששילמתם… אם הדלקת נרות חנוכה זו הדתה – לצאת ממסעדה מבלי לשלם זאת גניבה". יוסף הוסיף כי "לאורך כל שנות ההיסטוריה העם שלנו נרדף והקריב את עצמו כדי להמשיך לקיים את מנהגי היהדות. והיום בשנת 2022 מיעוט פריבילגי עם שנאה עצמית יוקדת מקדמים הסתה ואנטישמיות מבית ובאותה נשימה מאשימים את הצד השני בפילוג. תדליקו חנוכיות בגאווה ותגרשו את החושך".

"העיקר שכשאתם טסים לתאילנד או כל חור בעולם וצריכים עזרה או ארוחת חג טובה – אתם באים לחב"ד", כתב גולש נוסף, ודניאל שולמן אמרה: "זה אפילו לא קשור לדת, זה כיבוד האחר. הם אנשים קטנים שלא ראויים לכבוד בעצמם".

מנגד גולשים שונים תמכו במהלך של הסועדים שיצאו מהמקום. הגולש עופר כתב: "אני מבין שהמסעדה הפכה לסניף של חב"ד. עוד מסעדה שנכנסת לרשימה של מסעדות שלא אכנס אליהן".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות