ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם | צילום: ראובן כהן

חיפה: בוטלה תוכנית דניה הירוקה

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את עתירת "עמותת שומרים על דניה" בתמיכת עיריית חיפה, וביטל את התכנית להרחבת השכונה


ראש עיריית חיפה, עינת קליש-רותם | צילום: ראובן כהן
378

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ברכה על החלטת בית המשפט שאימץ את עמדת העירייה שפעלה בשיתוף פעולה מלא עם "עמותת שומרים על דניה", לפיה אין לבצע את הרחבת השכונה ללא מענה לצרכי השכונה הקיימת ובטחון התושבים באירועי חירום.

בעתירה שהוגשה כנגד החלטת הועדה המחוזית לאשר את התכנית הכוללת תוספת של 226 יחידות דיור ובית מלון טענו התושבים כי החלטת הועדה לאשר את התכנית אינה נותנת מענה לסיכוני בטיחות והיכולת להימלט מהשכונה שייווצרו כתוצאה מהרחבת השכונה.

המשנה ליועצת המשפטית בעיריית חיפה עו"ד קרן גולדשמידט, שייצגה את העירייה והוועדה המקומית בעתירה: "בית המשפט קיבל את עמדת העירייה לפיה החלטת הועדה המחוזית לאישור התכנית לא נתנה מענה הולם לחשש לפיו מערכת התחבורה בשכונה לא תעמוד בעומס בעת אירוע חירום, ובכלל זה שריפת יער, ותכביד על יכולת המילוט של תושבי השכונה".

כב' השופט אלי אברבנאל [עמ' 16 לפסה"ד] "החשש להתפרצות שריפת יער רחבת היקף בסמוך לבתי שכונת דניה אינו תיאורטי. מדובר באימום קבוע על שכונת מגורים גדולה, הסובלת מקושי תעבורתי ממשי כמתואר לעיל. בנסיבות אלה נדרש לתת משקל רב לחששות האמורים, ואין לבטל את עמדתה של עיריית חיפה ולפיה אין התכנית נותנת מענה הולם לסיכון האמור".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות