יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף ובנימין נתניהו

יבוטל המס על משקאות ממותקים וכלים חד פעמיים: נחתם ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה

בין 140 הסעיפים שבהסכם ניתן למצוא גם עידוד מתקני אגירה סולריים למען איכות הסביבה


יו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף ובנימין נתניהו
651

ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה מעלה כי בקרוב יבוטלו המיסים על כלים חד פעמיים ושתייה ממותקת, שיזם שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן. זהו ההסכם הראשון המתפרסם בשורת הסכמים עם השותפות הקואליציוניות של הליכוד, המתגבשים בימים אלה לקראת הקמת הממשלה.

יהדות התורה הגיעה למו"מ עם רשימת דרישות ארוכה ובהן חיוב רשויות מקומיות להשתתף במימון של גני ילדים חרדיים פרטיים ולפי ההסכם, על פי הדיוח בדה-מרקר, "הממשלה תאשר תוכנית חומש לרשות לפיתוח כלכלי־חברתי של המגזר החרדי". התוכנית תאושר יחד עם חוק התקציב ל-2023–2024, שיהיה תקציב דו־שנתי, ותעסוק בדיור, תחבורה, בריאות, חינוך, חיזוק רשויות מקומיות, תעסוקה, יוקר המחיה, תשתיות וצמצום פערים.

אחד הסעיפים הבולטים בהסכם נועד להכשיר עריכת אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית, ולמנוע שירות בבתי עסק על רקע אמונות דתיות ותוקם ועדה לקידום מציאת פתרונות קבורה כדי לממש את הדרישה של יהדות התורה, שעוגנה בהסכם, ולפיה "הממשלה תפעל לכך שכל אדם החפץ בכך, יוכל להיקבר בקבורת שדה" (ולא בקומות למשל).

סעיף נוסף בהסכם (סעיף 44) נועד לאפשר לבתי חולים למנוע הכנסת חמץ בפסח. ההחלטה בנושא תועבר לסמכותם של מנהלי בתי החולים, והממשלה תסייע לבתי הספר החרדים הפרטיים בתקציב להנגשת מוסדות החינוך לנכים ואנשים עם מוגבלויות.

עוד על פי דה מרקר, ההנחות בתחבורה הציבורית יורחבו ליישובים חרדיים מוחלשים, גם כאלה הנמצאים בקרבת המטרופולינים — למשל ביתר עילית, ובדומה לסטודנטים, אברכים יהיו זכאים להנחה של 50% בתחבורה הציבורית, "למשך חמש שנים לכל היותר".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות