ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן

כרמל שאמה למשנה לראש העיר שביקש ליישר את התמונה של נתניהו שעל הקיר: "אני לא בטוח שאתה יכול ליישר אותו"

"רגע, הוא צריך לרצות את הבוס": תיעוד מישיבת מועצת העיר רמת גן


ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן
13564

פרסום ראשון | חילופי דברים על רקע תליית תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת מועצת העיר רמת גן אמש (חמישי), שהתקיימה לאחר השבעת הממשלה החדשה.

המשנה לראש העיר רמת גן וראש סיעת הליכוד בעיר, משה רווח, קם ממקומו על מנת להחליף את תמונתו של ראש הממשלה לשעבר, יאיר לפיד בזו של בנימין נתניהו, וראש העירייה כרמל שאמה-הכהן העיר: "אנחנו באמצע תקציב, רווח". משתתפת נוספת בישיבה, מסיעת יש עתיד, אמרה "רגע, הוא צריך לרצות את הבוס".

לאחר מכן, המשנה לראש העיר ביקש לסדר את תמונת ראש הממשלה התלויה על הקיר וכרמל שאמה, שבבחירות 2021 ניהל את קמפיין "תקווה חדשה" של גדעון סער ברמת גן אמר: "אני לא בטוח שאתה יכול ליישר אותו".

כזכור, לפני כחמישה שבועות, שאמה הכהן, לשעבר חבר כנסת בליכוד ושגריר ישראל לאונסק"ו, נחקר בחשד שהשתמט מתשלום מס במאות אלפי שקלים.

בחדשות 12 דווח כי בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים היה כרמל שאמה הכהן עו"ד צעיר שעסק בנדל"ן ובשמאות מקרקעין. במקביל החל לפלס את דרכו הפוליטית – חבר מרכז הליכוד, יו"ר סניף התנועה ברמת גן וחבר מועצה. בתחקיר שפרסם אז מיקי רוזנטל בתוכנית "בולדוג" נטען כי נגישות שלו למידע פנימי באגף ההנדסה בעירייה מתוקף תפקידו הציבורי אפשרה לו לבצע עסקאות משתלמות, שאמה הכהן הכחיש. רוזנטל התייחס אז לאופן שבו רכש שאמה שורה של דירות בשכונת רמת השקמה ברמת גן. היום אותן הדירות ממש, בהקשר אחר, עומדות בלב חקירה פלילית של שאמה ברשות המיסים.

באותו הערב שאמה העלה התייחסות לחקירה בפוסט שכתב בפייסבוק: "החקירה נוגעת לענייניי הפרטיים, לא נשאלתי על עיריית רמת גן או על תפקידיי הציבוריים הקודמים. שיתפתי פעולה באופן מלא, ואני מאמין שלאחר בחינת הדברים רשויות החוק תגענה למסקנה כי דין התיק להיסגר".

עוד דיווח העיתונאי עמרי מניב בחדשות 12: "בתחקיר ההוא של רוזנטל נטען בפעם הראשונה ששאמה מנצל את את כוחו הפוליטי לצבירת הון מנדל"ן. הוא רכש אז בעצמו 50% בעלות על לפחות 8 דירות בשכונת רמת השקמה בעיר, חלקן באמצעות חברת טנריק וחלקן עם שותפים. החשש מניגוד עניינים מובנה של ראש עירייה עם אינטרסים נדל"ניים כה מובהקים בעירו שלו הביאו אותו לשורת הבטחות לפני בחירות 2013, אז התמודד לראשונה לראשות העירייה: הוא הבטיח כי יפרסם את כתובות כל הדירות שלו ושל בני משפחתו, שימנה חבר מועצה שאינו ממפלגתו לעמוד בראשות ועדת המשנה לתכנון ולבנייה ושיעביר את הדיון על נכסי המשפחה לוועדה המחוזית, שאינה תלויה בעירייה. כשנבחר ב-2018 לא עמד באף אחת מההבטחות האלה. להיפך: הוא הביא למינויה של חברה קרובה ומי שהייתה פעילת בחירות שלו, סיגל חורש, לתפקיד הבכיר והרגיש ביותר בתחום הנדל"ן – מהנדסת העיר, וסירב תקופה ארוכה מאוד להגיש הצהרת הון".

כאן 11 / סימני השאלה סביב הדירות של כרמל שאמה הכהן:


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות