אמיר אוחנה ובן זוגו אלון חדד | צילום: נועם מושקוביץ

יו"ר הכנסת ביקש להפסיק שיחה עם כתב אולפן שישי: "האמירה שלך זו הומופוביה. נבחרתי בפריימריז של 140 אלף מתפקדי הליכוד"

ח"כ אמיר אוחנה, יו"ר הכנסת הראשון מקהילת הלהט"ב, זעם על כתב "אולפן שישי", שקרא לו "עלה תאנה"


אמיר אוחנה ובן זוגו אלון חדד | צילום: נועם מושקוביץ
1617

ח"כ אמיר אוחנה, זעם על כתב חדשות 12, יגאל מוסקו, שניגש אליו בכנסת ביום חמישי האחרון, דקות לאחר שהושבע לתפקיד יו"ר הכנסת, כשלמעמד הגיע עם בן זוגו, אלון חדד, וילדיהם.

"הנאום שלך היה באמת מרגש", אמר מוסקו לאוחנה, "אבל את כרגע עלה התאנה". יו"ר הכנסת לא אהב את האמירה "התחלנו עם האבל? תשמור את זה ליום אחר. בסדר?", והמשיך, "זו הומופוביה מה שאמרת עכשיו. זה קשקוש. נבחרתי בפריימריז פתוחים של 140 אלף מתפקדי הליכוד, לא הנציחו אותי משום מקום והשיחה שלנו הסתיימה. תודה".

איש השמאל, אלדד יניב, התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "כן, יגאל מוסקו. שמאל שקורא לאמיר אוחנה עלה תאנה, הוא לא שמאל אוהב אדם. הוא הומופוב בארון". טל גלבוע, יועצת ראש הממשלה נתניהו לענייני זכויות בעלי החיים הגיבה: "מה שמדהים הוא שאני הייתי באוטו כששמעתי א את הנאום, אשכרה ירדו לי דמעות ומצאתי את עצמי מוחאת לאמיר כפיים (כן, לבד ברכב). איך אפשר אחרי הנאום הזה לבוא עם הגישה המטונפת הזו?".

כזכור, אמיר אוחנה נבחר לתפקיד יו"ר הכנסת, הראשון מקהילת הלהט"ב. אוחנה, שהיה גם לשר ההומו המוצהר הראשון, יוכל להיקבר יחד עם בן זוגו בחלקת גדולי האומה בהר הרצל בירושלים.

יגאל מוסקו | צילומסך: חדשות 12

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה סיפר בנאום הכניסה לתפקיד, "לפני שבע שנים בדיוק נכנסתי לראשונה לאולם הזה, אולם מליאת הכנסת, כדי לשאת את נאום הבכורה שלי. נבחרתי אז כנגד כל הסיכויים, הרי לא צמחתי לתוך מסלול חיים פוליטי". הוא גם הזכיר בדבריו את בן זוגו אלון ואת שני ילדיו ואמר "כל מה ששלי – שלנו".

"והנה זה עתה, בחרתם בי – נבחרות ונבחרי ישראל – לתפקיד הרם והמחייב של יושב ראש הכנסת, ראש הרשות המחוקקת – הרשות המייצגת את כל אזרחי ישראל – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, חילונים, דתיים, חרדים, מזרחים, אשכנזים סטרייטים, להט"בים, ובקיצור את כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על כך מקרב לב", אמר והוסיף, "אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי".

בהמשך הנאום, אמר אוחנה כי "כנסת ישראל, חשובה ככל שתהיה, איננה הריבון. גם לא הממשלה. ודאי שלא מערכת המשפט. הריבון הוא העם. העם הוא הריבון. והעם – על חלקיו השונים – האציל את ריבונותו לחברות וחברי הבית הזה. זהו המהלך הדמוקרטי. ואנו, חברות וחברי הכנסת – נבוא לציבור אחת לתקופה ונבקש – ונקבל או לא נקבל את אמונו. זו מהות הדמוקרטיה. הכנסת הזאת היא הבית של אזרחי ישראל כולם. היא היא המבצר האמיתי של זכויות האדם ושל חירות הפרט".

את דבריו, סיים בהצהרה כי "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה – נ-ק-ו-ד-ה". כמו כן, הוא פנה לבני הנוער ואמר, "ואם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות