עינת קליש, יואב איתיאל

עיריית חיפה לעיתונאי וואלה: תקבל פרטים על אירוע טביעת אישה בעיר רק אם תכניס ציטוט של ראשת העיר

לראש עיריית חיפה לא היה שום קשר להצלת אישה שטבעה בחוף בעיר אך זה לא מנע מהעירייה לדרוש שתגובתה תיכנס לאייטם בנושא. ביקשנו את תגובתה של קליש להתנהלות אך עד לרגע זה היא לא התקבלה


עינת קליש, יואב איתיאל
1233

דוברות חיפה הציעה לעיתונאי "וואלה ניוז" יואב איתיאל סיפור לפרסום: מציל הציל אישה מטביעה באחד מחופי העיר. על פי הדיווח ב"העין השביעית", איתיאל אמר כי יבדוק, אבל אז נמסר לו מהדוברות כי הפרסום מותנה בזה שיצרף ציטוט של ראשת העיר עינת קליש – זאת למרות שקליש לא היתה מי שהצילה את האישה מטביעה. למעשה, לראשת העיר לא היה שום קשר למקרה.

איתיאל סבר כי מדובר בהתנהלות בעייתית של הדוברות ופירסם את הדברים בחשבון הטוויטר שלו: "​בעיריית חיפה מתנים העברה של ידיעה על הצלת אישה בחוף הים בהכנסת ציטוט של ראשת העיר. שתתבייש", כתב איתיאל.

הנזיפה של איתיאל הכעיסה את ראש מערך הדוברות של עיריית חיפה, העיתונאי לשעבר אלירן טל, שהשאיר לאיתיאל הודעה זועמת, בה הוא מכנה אותו "פאתט", מוסר כי הוא משוחח עליו עם מעסיקיו ומודיע לו כי מעתה דוברות עיריית חיפה לא תענה לו יותר.

"אני חושב שאתה זה שצריך להתבייש כי אם דובר מדבר איתך אז יש חיסיון גם על שיחה של אוף רקורד ושיחת רקע או שיחה שבה סוגרים ענינים ואתה צריך לדעת את זה ולא להוציא החוצה משהו שאתה לא יכול לכבד אותו", לשון ההודעה של טל לאיתיאל, "תתבייש. זקנתך מביישת. גם העורכים שלך חושבים שאתה כבר פאתט. אם תדבר איתם הם יגידו לך את זה אולי, כי לי הם אומרים את זה. אתה פשוט איבדת את זה לגמרי. אז אנחנו ניתקנו איתך כל קשר ולא רוצים לדבר איתך יותר ואל תפנה אלינו גם".

דובר עיריית חיפה, אלירן טל

"אני חושב שהדברים שלו הם לא אמת והם גם בזויים", אומר איתיאל, "הם לא ראויים לאף עובד ציבור, גם אם הייתי עומד בתור לתשלום ארנונה או דו"ח חנייה. להגיד למישהו שזקנתו מביישת? זו כוחניות שנועדה פשוט להרתיע ולאלף עיתונאים. לעשות דה-לגיטימציה לביקורת".

העיתונאי יואב איתיאל מסר בתגובה: "קליש מחרימה אותי, כנראה משום שסיקרתי את הרשעתה בזמנו בעבירות תכנון ובנייה".

מערכת חדשות מה הלוז ביקשה מדוברות העירייה התייחסות של ראשת העיר עינת קליש לבקשה המוזרה של הדובר אך עד כה זו לא התקבלה.

דובר העירייה, אלירן טל, מסר בתגובה: "בעולם הערכים שלי, שיחת רקע שנערכת בין עיתונאי לדובר – הגם שהם מכירים שנים ארוכות – צריכה להישאר בפורום הזה ולא להיות מצוטטת באופן חלקי ומגמתי בלבד בטוויטר. אני, בניגוד לאיתיאל, לא מתכוון לחשוף את הדברים שהוא בחר לכתוב לי, כי אין זו דרכי".

ארכיון

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות