צילום: כ.אלון, ויקי

"אתם יותר גרועים מצפון קוריאה, אני וימניים נוספים נעזוב אתכם": זעם על בנק הפועלים שבעקבות כתבה בחדשות 12 השעה עובדת, תומכת נתניהו

"במקום להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, אתם נושכים אותה. הגיע הזמן לעשות כתבה על העניין הזה", אמרה עובדת הבנק בתגובה לחדשות 12


צילום: כ.אלון, ויקי
942

תושייה אשכול שלום כיכבה אמש (ראשון) בתחקיר של כתב חדשות 12, עמרי מניב, וכונתה כ"מכונת הסתה רעילה במיוחד" לאחר שפרסמה ציוצים קשים לכאורה נגד נפתלי בנט. תוך זמן קצר פרסם בנק הפועלים, שמעסיק אותה, כי היא הושעתה מעבודתה עד לסיום בירור משמעתי בעניינה.

במהדורה פורסמו מספר ציוצים של חשבון פיקטיבי בטוויטר, בהם "היטלר מלך, מזל שאין עוד 6 מיליון בנטים ולפידים", "טיל בדרך לבנט" ועוד. בכתבה נטען כי מי שעומדת מאחורי החשבון היא בוגרת תואר במנהל עסקים בשם תושייה אשכול שלום, בנקאית העובדת במטה של בנק הפועלים בבית דגן.

כעבור זמן קצר, בנק הפועלים פרסם הודעה כי "הבנק רואה בחומרה את הדברים שעלו בכתבה המצולמת בחדשות 12 ומגנה אמירות העולות לכדי הסתה וכן התנהלות הנוגדת לכאורה את הקוד האתי של הבנק ואת ערכיו. הבנק החל בבירור משמעתי מיידי על פי נוהלי הבנק. עד לתום הבירור המשמעתי הושעתה העובדת מעבודתה בבנק".

גולשים רבים תמכו בהודעת בנק הפועלים אך חלקם גם יצאו נגד המהלך. "מהלך קצת פאשיסטי. אם עברה על החוק שהרשויות יטפלו בה, אך אין שום קשר לעבודתה אצלכם", כתב אחד מהם. גולש אחר כתב כי "אם תתערבו בדעות פוליטיות של עובדים ימניים גם אני ולקוחות ימניים רבים מהרוב הימני של המדינה יעזבו אתכם. לא זוכר שהשעתם עובדים מהשמאל הקיצוני". הגולש צבי הוסיף "חופש הביטוי מכירים? לעובד מותר לצייץ מה שהוא רוצה בזמנו הפרטי. אתם יותר גרועים מצפון קוריאה".

מתוך הכתבה

בתחילה תושייה הכחישה כי עומדת מאחורי הדברים אך אחרי כמה דקות של הכחשות היא נשברה והודתה. "אני כולה כותבת בטוויטר, אני לא מסיתה", היא טוענת. "פשוט יש לי שם מאוד מיוחד, תושייה, אז פונים אליי. הבעיה של השמאל שהוא שולט פה. אנשים יושבים בפרקליטות והם פושעים מאוד גדולים, סליחה שאני אומרת".

על פי חדשות 12, מתושייה אשכול שלום נמסר בתגובה: "אני לא מסיתה. אתם מחרחרים ריב ומדון בעם ובמקום להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, אתם נושכים אותה. הגיע הזמן לעשות כתבה על העניין הזה".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות