אילוסטרציה

צו סגירה למסעדת "קבב תקווה" באשקלון: "המקום מוזנח ומזוהם"

משרד הבריאות הודיע על צו סגירה מנהלי למסעדת "קבב תקווה" שברחוב צה"ל 3 באשקלון: "ליקויים חמורים"


אילוסטרציה
587

משרד הבריאות הודיע היום (שלישי) על צו סגירה מנהלי למסעדת "קבב תקווה" שברחוב צה"ל 3 באשקלון, זאת לאחר ביקורות של משרד הבריאות שנערכה במקום ובה התגלו ליקויים רבים וחמורים.

בהודעה שהוציא משרד הבריאות נכתב: "בביקורת שנערכה בעסק בהתאם לחוק רישוי עסקים נמצא כי העסק מתנהל באופן לקוי ביותר, תוך אי יכולת להבטיח הגשת מזון בטוח תברואית ובתנאי תברואה ירודים ביותר : תשתיות העסק לקויות ומוזנחות מאד, אזור הכנת המזון מזוהם, תקרת המטבח שבורה, קירות המטבח אינם מחופים אריחי קרמיקה, כתמים הנחזים כעובש נמצאו על קירות ותקרת המטבח, נצפו סימני נגיעות מזיקים כאשר שוחת ביוב ממוקמת בתוך העסק, כל זאת בניגוד לדרישות החוק".

עוד נכתב בצו הסגירה כי "נוסף על האמור, אין כלל תנאים מינמליים הנדרשים להפעלת עסק מסוג זה, אין כלל מדורי עבודה בהתאם לסוג הפעילות, תזרים העבודה לקוי, אין הפרדה בין מזון גולמי למעובד, אין שמירה על רצף טמפ' נדרש וכד'. סביבת העבודה מזוהמת ורבת ליקויים תוך סיכון ממשי לבריאות הציבור כמפורט במכתבנו ובתמונות המצורפות בהתאם לאמור ולנוכח הסיכון הנובע מהמשך פעילות העסק, הוזמן בעל העסק לשימוע בתאריך 23.01.02 ,בשימוע לא נתנה כל התייחסות עניינית למצבו התברואי של העסק, לא נעשה דבר לתיקון הליקויים או למניעת הסיכון, תוך חוסר הבנה בסיסית של בעל העסק בנושא תפעול מטבח מסוג זה וחוסר ידע מינמאלי בתברואת ובטיחות מזון".

"לפיכך, ובתוקף סמכותי עפ"י סעיף 20 לחוק ולאחר קיום חובת היוועצות לפי סעיף קטן הנני מצווה על הפסקה מיידית של כל עיסוק בעסק ועל סגירתו המיידית. על הבעלהמחזיקעל מי שבפיקוחו או בהשגחתו פועל העסק המצוין לעיל ועל כול מי שמועסק בשירותם, להפסיק מידית את העיסוק בעסק. בהתאם לסעיף 24 לחוק הנני מסמיך את נציגי משרד הבריאות במשרדנו, להיכנס לחצרים עליהם ניתן הצו ולנקוט בכל האמצעים, לרבות שימוש בכח באופן סביר הדרוש בנסיבות העניין, כדי להבטיח ציות להוראות הצו".

לסיכום נכתב בצו הסגירה כי "צו הפסקה מינהלי זה יעמוד בתוקפו 30 יום מיום נתינתו, אם לא בוטל לפני כן על ידי או ע"י בית משפט. הרואה עצמו נפגע ע"י צו זה רשאי לבקש את ביטולו בביהמ"ש , אולם הגשת הבקשה לא תעכב את ביצועו של הצו, כל עוד לא החליט ביהמ"ש החלטה אחרת".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות