ירי, הצתות, מטעני חבלה והשחתות רכבים: "מידטאון ת"א מגדל יוקרה? כל יום שומע על דייר שמחפש לעוף מפה"

"מחפשים דירה להשכרה או לקנייה בפרויקט מידטאון תל אביב? אולי כדאי שתחשבו על זה שוב", אומר דייר בבניין


7278

תחקיר מה הלוז: בניין המגורים "מידטאון" ברחוב מנחם בגין בתל אביב, שנקרא פעמים רבות בתקשורת כ"מגדל יוקרה", עלה אמש שוב לכותרות לאחר שאחד הדיירים ניסה להצית את דירת אימו ונעצר על ידי המשטרה.

מגדלי מידטאון הם צמד גורדי שחקים בדרך בגין בתל אביב-יפו, סמוך לקניון עזריאלי, שבנייתם החלה בשנת 2013 והסתיימה ב-2018. המגדל הגבוה, בגובה 197 מטרים, משמש למשרדים והשני, בגובה 183 מטרים משמש למגורים. שני המגדלים כוללים חמישים קומות, ובעת השלמתם היה מגדל המשרדים הבניין הרביעי בגובהו בישראל, ומגדל המגורים היה בניין המגורים הגבוה בישראל. המגדלים הם חלק ממתחם הכולל שני מגדלים נוספים, מרכז קניות ומבני ציבור נוספים.

על פי ויקיפדיה, בעלי הנכס מתקופת ההקמה הם קבוצת ישראל קנדה – חברת נדל"ן ציבורית הנמצאת בשליטתם של ברק רוזן, המכהן כמנכ"ל ואסף טוכמאייר, המכהן, כיו"ר הדירקטוריון.

"מגדל המגורים מידטאון הוא חלק ממתחם מגורים ומסחר יוקרתי ומודרני המשקיף על נתיבי איילון", מתואר הפרויקט באתרים המשווקים דירות להשכרה בבניין אך אירוע ההצתה מתווסף לשלל אירועים שהתרחשו לאחרונה ב"מידטאון". בינואר אשתקד לדוגמא אלמונים ירו צרורות, השליכו רימון רסס וגרמו לנזק רב, בעשרות אלפי שקלים, לאחר שככל הנראה היעד היה עבריין שמתגורר במקום. על פי דיווח במאקו, שבוע לפני היה הירי מרובה וזריקת בקבוק תבערה לעבר בית בבניין במרכז תל אביב. בעל הדירה שאינו מוכר למשטרה טען שאין לו מושג היה יכול לירות עליו ולזרוק בקבוק תבערה.

ניפוץ שמשות במגדל מידטאון בתל אביב | צילום ארכיון: באדיבות הדיירים

כמה חודשים לפני כן, דיירים במגדל מידטאון נדהמו לאחר שאלמונים ניפצו שמשות ברכביהם שחנו בחניון. על פי חדשות 12, בוקר אחד דיירים גילו שמישהו ניפץ את שמשות רכבי היוקרה שחנו בחניון הבניין. אחת הדיירות מספרת שהמשטרה יצרה קשר במהלך שעות הבוקר המוקדמות עם הדיירים שרכביהם ניזוקו ועדכנה אותם. בסך הכל נופצו השמשות הקדמיות והאחוריות של תשעה רכבים, שחנו בקומה מינוס 2 במגדל, ובכמה מקרים גם הכו הוונדליסטים בחוזקה את שלדת המכוניות, וגרמו להן נזק רב.

שניים מהרכבים ששמשותיהם נופצו כליל הם ג'יפ שחור ואאודי Q5 לבנה ששייכים למנטליסט ליאור סושרד, שמחזיק דירה במגדל אך עבר עם משפחתו להתגורר בפרויקט אחר בעיר. בקבוצת הוואטסאפ של דיירי הבניין התקומם סושרד ותהה היכן מצלמות האבטחה וכיצד ייתכן שדווקא זו שמתצפתת על החלק הרלוונטי בחניון חסרה. המשטרה אמנם פתחה בחקירה, אך עד כה כל הידוע לא נעצרו חשודים במעשה.

התקומם על ההתנהלות בבניין ועבר להתגורר בפרויקט אחר בעיר. ליאור סושרד

"ריחות של ביוב בלובי, שומרים שלא שומרים ועוד"

כל האירועים הפליליים מתווספים לתלונות רבות של דיירים נגד חברת הניהול שמנהלת את הבניין, בנושא השמירה, שלא ממש עושה את עבודתה, או ריחות חוזרים ונשנים של ביוב בלובי. גם תלונות על זרים שנכנסים לבריכה בניגוד לנהלים נשמעות לא פעם.

בנוסף, הבניין מעסיק רבות את תחנת משטרת לב תל אביב שמוזעקת למקום בעקבות מסיבות עד אור הבוקר שמרעידות את הקומות. "בגלל כל הדברים האלה כמעט ולא תראו משפחות עם ילדים בבניין", אומר אבי, שהתגורר בעבר במקום.

"בכל פעם שאני רואה דיווח בחדשות שמתאר את מידטאון כבניין יוקרה, אני פשוט נקרע מצחוק", מספר א' לחדשות מה הלוז, "רק לאחרונה 3 חברים שלי עזבו פה ובכל יום אני שומע על שכן אחר שרוצה לעוף מפה".

דיירת אחרת מספרת, "חברים ומכרים שיודעים שגרתי שם ומחפשים דירה להשכרה או לרכישה בתל אביב, שואלים אותי מה אני אומרת, וישר אני עונה שלא יתקרבו לשם. פשוט סיוט".

כוחות כיבוי, משטרה ומד"א אמש סמוך למגדל בעקבות אירוע הצתה

מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות