ח"כ דוד ביטן

ועדת הכלכלה תפתח את דיוניה בכנסת ה-25 בנושא עליית מחירי המזון ויוקר המחייה

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן תפתח בשבוע הבא את דיוניה בכנסת ה-25


ח"כ דוד ביטן
417

את הדיון הראשון תייחד הוועדה לטיפול בנושא עליית מחרי המזון וההשפעה על יוקר המחייה; בנוסף תעסוק הוועדה גם במצב תאגידי המים, בהסדרת אזורי מסחר ותעשיה בחצור הגלילית וברפורמה במחירי התחבורה הציבורית

יום שני, כ"ג בטבת תשפ"ג, 16 בינואר 2023

בשעה 09:30 – על רקע הדיווחים על התייקרויות ועליית מחירים במשק בחר היו"ר דוד ביטן להקדיש את ישיבתה הראשונה של הוועדה בכנסת ה-25 לדיון מיוחד שיעסוק במגמה המתמשכת של העלייה במחירי מוצרי המזון, והשפעתה על יוקר המחיה בישראל. לישיבה יוזמנו נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים, בהם האוצר, הכלכלה והתעשייה, החקלאות, רשות התחרות ועוד, וכן נציגי התעשיינים, חברות המזון, רשתות השיווק, ארגוני הצרכנים והציבור ועוד.

בשעה 12:00 – הוועדה תדון במצב תאגידי המים ובתנאים לחלוקת דיבידנדים. זאת על רקע יישום החוק לצמצום תאגידי המים, שאושר בוועדה משותפת לוועדת הכלכלה וועדת הפנים עוד בכנסת ה-20, והכללים לחלוקת דיבידנד.

יום שלישי, כ"ד בטבת תשפ"ג, 17 בינואר 2023

בשעה 10:00 – הוועדה תעסוק בהסדרת אזורי המסחר והתעשיה בחצור הגלילית, על רקע טענות לפיהן רשות מקרקעי ישראל פועלת נגד עסקים במקום, למרות שנקבע כי השטח עליו נמצאים העסקים יוסב לאזור מסחר ותיירות.

יום רביעי, כ"ה בטבת תשפ"ג, 18 בינואר 2023

בשעה 09:30 – הוועדה תתכנס לדיון שיעסוק ברפורמה בתחבורה הציבורית, שנכנסה לתוקף לפני מספר חודשים. הדיון יתקיים על רקע יישום הרפורמה בפועל וכן על רקע דרישות הוועדה בכנסת הקודמת לבצע בה תיקונים.

מוקדם יותר מונה ח"כ דוד ביטן ליו"ר ועדת הכלכלה ואמר: "נמשיך לטפל בכל נושאי הכלכלה בשיתוף פעולה בין קואליציה לאופוזיציה לטובת הציבור הרחב"

יו"ר הכנסת אוחנה איחל הצלחה ליו"ר החדש ואמר: הוועדה התברכה ביו"ר שיש לו ניסיון מוכח בגישור בין חלקי הבית; יו"ר ועדת הכנסת אופיר כץ: למדתי רבות מח"כ ביטן ואני בטוח שהוא יביא את ניסיונו הרב לוועדה החשובה הזו.

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסו היום וקיבלו פה אחד את המלצת ועדת הכנסת לבחור בח"כ דוד ביטן לעמוד בראשות הוועדה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ אופיר כץ, הציג את המלצת ועדת הכנסת וסיפר כי הוא מכיר את ח"כ ביטן שנים רבות ולמד ממנו ומניסיונו כיושב ראש קואליציה. הוא הוסיף, כי "כל החברים הוותיקים אומרים לי שאם אהיה יו"ר קואליציה כמו ביטן אז אצליח. אני בטוח שאת הניסיון שלך תביא לוועדה החשובה הזו, שנוגעת בחיי כל אזרח ואזרח במדינה".

ח"כ ביטן נבחר פה אחד, ומיד לאחר בחירתו התיישב על כסא היו"ר, הודה לח"כ כץ, ליו"ר הכנסת אוחנה וליו"ר הוועדה הקודם, ח"כ מיכאל ביטון. הוא התייחס להקמת ועדות חדשות בכנסת והעברת סמכויות אליהן, ואמר כי לא יאפשר שוועדת הכלכלה תיהפך לוועדה לצרכנות בלבד. הוא הוסיף כי הוועדה תמשיך לטפל בכל נושאי הכלכלה ותעשה זאת בשיתוף פעולה בין הקואליציה לאופוזיציה לטובת הציבור הרחב.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, בירך את ח"כ ביטן ואמר כי ועדת הכלכלה היא אחת המרכזיות בכנסת, וחובת עולם מבחינת השפעתה על הציבור הרחב. הוא הוסיף כי הוועדה התברכה ביושב ראש שיש לו ניסיון מוכח בגישור בין חלקי הבית, ויכולת להביא את הצדדים להסכמות. "הניסיון שלך יהיה ברכה לוועדה ולבית הזה" אמר ח"כ אוחנה לח"כ ביטן.

ח"כ אוריאל בוסו אמר כי ביקש להיות חבר בוועדה, למרות שיהיה גם יו"ר ועדת הבריאות, גם בגלל חשיבותה וגם בגלל ההיכרות עם ח"כ ביטן ואיחל לו הצלחה. ח"כ ישראל אייכלר אמר כי מה שאפשר להגיד על ח"כ ביטן זה שיש לו לב רחב וטוב. ח"כ אריאל קלנר הוסיף כי ח"כ ביטן ניחן בכישורים ויכולת מדהימה להעביר דברים בשותפות והסכמה.

ח"כ יולי אדלשטיין ציין כי הוא מכיר את ביטן שנים רבות לפני שהוא נבחר לחבר כנסת. ח"כ ביטן הגיב בבדיחות ואמר: "ברור, קיבלת ממני הרבה קולות". ח"כ אדלשטיין הוסיף כי אלמלא הנוכחות של ח"כ משה גפני היה אומר שהוא מקבל את הוועדה הכי חשובה, וציין כי יש לח"כ ביטן יכולת מוכחת להפוך את הוועדה לוועדה של כולם ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר. "הוועדה משפיעה על חיי כולנו ואתה האיש הנכון במקום הנכון" סיכם ח"כ אדלשטיין. ח"כ גפני בירך גם הוא ואמר בבדיחות כי הדבר היחיד שמאפיל על חשיבות ועדת הכלכלה זה אולי ועדת הכספים. גפני הוסיף: "ההצלחה שלך היא ההצלחה של כולנו".

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר הוועדה הקודם, אמר כי ועדת הכלכלה היא מרתקת ודורשת עבודה אינטנסיבית. הוא ציין כי לבטח יגיעו לפתחה רפורמות גדולות ואמר כי הוא בטוח שח"כ ביטן יהיה אמיץ, יאמר את מה שהוא חושב ולא יפלה איש. "אתה האיש הנכון במקום הנכון", אמר. ח"כ יצחק פינדרוס הוסיף: הוועדה הזו היא הליבה של הצרכים של אזרחי ישראל, ולך יש לב רחב לליבה".

ח"כ אלון שוסטר אמר כי הוא אמנם מכיר פחות את ח"כ ביטן, אך מה שמרגש אותו זה לעבוד עם אנשים שהוא לא מסכים איתם על כל דבר. ח"כ אורי מקלב סיפר כי הוא אולי ותיק חברי הכנסת שהיו חברים בוועדה מבין הנוכחים, וציין את חשיבותה של הוועדה גם בלי להשוות לוועדות אחרות. הוא הוסיף כי בתור סגן שרת התחבורה הוא הולך להיות אורח קבוע בוועדה ואיחל הצלחה רבה לח"כ ביטן. למברכים הצטרפו חברי הכנסת שלום דנינו, בועז ביסמוט, חנוך מלביצקי, אוהד טל ודן אילוז.

בוועדה יהיו 15 חברים, בהם היו"ר ביטן, ח"כ דן אילוז, ח"כ שלום דנינו, ח"כ אריאל קלנר וח"כ אלי דלל מהליכוד, ח"כ אלון שוסטר וח"כ זאב אלקין מהמחנה הממלכתי, ח"כ אוריאל בוסו וח"כ אברהם בצלאל מש"ס, ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית, ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ עופר כסיף מחד"ש-תע"ל וכן ח"כ מיהדות התורה וח"כ מיש עתיד.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות