עופר ינאי, מייסד ויו"ר חברת נופר אנרגיה

אלף עותקים ביום הראשון לספר "חדש תחת השמש" מאת עופר ינאי

חשבתם פעם איך משבר האנרגיה העולמי ישמש לישראל קרש קפיצה כלכלי?


עופר ינאי, מייסד ויו"ר חברת נופר אנרגיה
1049

"1,000 עותקים נמכרו ביממה והמהדורה השנייה של הספר שיאיר את תחום אנרגיה עבור הציבור הישראלי כבר בהדפסה", נמסר בהודעה של ההוצאה לאור סלע מאיר לכלי התקשורת.

הספר "חדש תחת השמש" הוא הזמנה למסע פוקח־עיניים אל מהפכת האנרגיה המתחדשת, ובראשה אנרגיית השמש, המציעה דרך אולטימטיבית להמשך הריצה האנושית קדימה: אנרגיה נצחית, זמינה וזולה, שמובילה לעתיד נקי ומשגשג. מדינת ישראל, "ארץ שכורת שמש", עומדת בפני הזדמנות נפלאה להפוך למובילה עולמית בתחום – אם רק לא הייתה שמה לעצמה רגליים. הספר מתאר גם את דרך החתחתים שעוברים היזמים מול הביורוקרטיה הישראלית, ומסביר מדוע ידם של היזמים תמיד חייבת להיות על העליונה.

• איך משבר האנרגיה העולמי ישמש לישראל קרש קפיצה כלכלי?
• איזה מכתב כמעט גרם לחיסול תעשיית האנרגיה המתחדשת בישראל?
• כיצד ניתן להגיע לשימוש במאה אחוזים אנרגיות מתחדשות בתוך פחות מעשרים שנה?

כותב הספר הוא עופר ינאי הוא מייסד ויו"ר חברת נופר אנרגיה, שמקימה ומפעילה מיזמי אנרגיה מתחדשת רבים בארץ ובחו"ל – ומשתייכת למדד תל אביב 125. ינאי הוא ממובילי מהפכת האנרגיה המתחדשת בישראל ומחלוצי תחום אגירת החשמל. הוא מתגורר ברעננה ואב לשירה, שעבורה נכתב ספרו הקודם 'נסיכה עם לב זהב'.

על פי ויקיפדיה, ינאי נולד וגדל ביבנה למשפחה דתית־לאומית, השני מבין שמונה ילדים. אביו עלה עם הוריו מתוניס למעברה ביבנאל, אמו עלתה מטריפולי שבלוב לחצור הגלילית, הוריו התחתנו והתיישבו ביבנה. ינאי למד בתיכון בישיבת בני עקיבא נחלים, למד מספר חודשים בישיבת מרכז הרב והמשיך בישיבת ההסדר הר עציון אותה סיים ושירת בצה"ל בחיל השריון. ינאי בוגר תואר ראשון משולב של פיזיקה, מתמטיקה ומדעי מחשב מהאוניברסיטה העברית בירושלים במסגרת תוכנית אמירים למצטיינים במדעי הטבע ותואר שני מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב בתוכנית למצטיינים HMBA במנהל עסקים.

עוד על פי wikipedia, ב-2011 ייסד את נופר אנרגיה. הפרויקט הראשון שיזם היה התקנת מערכות סולאריות במשקים פרטיים של מושבים, הוא כשל מטעמים ביורוקרטיים וינאי הפסיד מאות אלפי שקלים שהשקיע מכיסו. הוא ניסה שנית ליישם אותו רעיון והפעם בקיבוצים שהם מחלקי חשמל, תחום שהיה בראשיתו, ינאי נכנס לשותפות עם קיבוצים להנחת לוחות סולאריים על גגותיהם; הבעלות התחלקה ל־75% לקיבוצים ו-25% לנופר. בפרויקטים השונים נופר היא היזם, המפתח, הקבלן שבונה והחברה שמתפעלת. במהלך השנים נופר נכנסה ל-131 פרויקטים בקיבוצים ובהם כאלף גגות שמייצרים חשמל לקיבוצים ואת השאר מוכרים. ב-2014 הכנסות נופר הגיעו ל-30 מיליון שקל. ברבעון הראשון של שנת 2021 הכנסותיה הגיעו ל-78 מיליון שקל.

ואם זה לא הספיק לכם, בעבר עופר ינאי גם זכה ב–70 אלף שקל בשעשועון הטלוויזיה "אחד נגד מאה" בהגשת אברי גלעד.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות