ארכיון

לאור ההתפתחויות: החמרה בהנחיות פיקוד העורף בחיפה וצפונה

לא יתקיימו לימודים בכל היישובים מחיפה וצפונה


ארכיון
152

סמוך לשעה 05:30 בבוקר ביום ראשון, עדכנה עיריית חיפה את תושבי העיר לגבי הנחיות חדשות הנוגעות למערכת החינוך, בעקבות התפתחויות ביטחוניות והנחיות מחמירות יותר שהתקבלו מפיקוד העורף במהלך הלילה. לפי ההודעה, הלימודים במוסדות החינוך בעיר לא יתקיימו כלל, וההנחיה תקפה לכל מוסדות החינוך – מהגנים ועד לתלמידי כיתות י"ב, כולל החינוך המיוחד.

בהודעת העירייה נמסר: "לאור ההתפתחויות ולאחר הנחיות מחמירות שהתקבלו הלילה מפיקוד העורף, הלימודים לא יתקיימו היום במוסדות החינוך בחיפה, קרית חיים, קרית שמואל, בכל הרצף החינוכי – מגן ועד י"ב. הודעה זו כוללת את החינוך המיוחד ואת כל שירותי החינוך, לרבות הסעות, צהרונים וחוגים". כמו כן, העירייה ציינה כי כלל הפעילויות במרכזים קהילתיים, מרכזי ספורט ותרבות עירוניים יתבטלו גם הם.

ההנחיה לא מוגבלת לחיפה בלבד. גם בערים סמוכות, כולל קרית אתא, קרית ביאליק, קרית ים, קרית מוצקין, נשר, טירת כרמל ועכו, הודיעו הרשויות המקומיות על ביטול הלימודים בכל מוסדות החינוך. ההנחיות החדשות מגיעות לאחר שפיקוד העורף העלה את רמת ההתראה וההתגוננות באזור לרמה 3, מה שמצביע על החמרה במצב הביטחוני.

מעיריית נשר נמסר: "פיקוד העורף שינה את מדיניות ההתגוננות לרמה 3. לאור השינוי לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך, כולל מוסדות החינוך המיוחד". הודעות דומות התקבלו גם בערים נוספות, כאשר כל הרשויות המקומיות מציינות כי מדובר בצעדי זהירות שנועדו להגן על התלמידים והצוותים החינוכיים בעקבות החשש למתקפה או איום ביטחוני.

ההחלטה על ביטול הלימודים והפעילויות נתקבלה לאחר הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה במהלך הלילה בין פיקוד העורף לגורמי הרשות המקומית. גורמי הביטחון בעירייה ובפיקוד העורף עוקבים אחר המצב באופן שוטף, והנחיות נוספות עשויות להתקבל בהתאם להתפתחויות. כמו כן, העיריות ביקשו מההורים והתושבים לעקוב אחר עדכונים שוטפים באמצעות האתרים הרשמיים ורשתות חברתיות, מאחר שהמצב עשוי להשתנות במהירות.

עיריות חיפה והערים השכנות פועלות על פי הנחיות פיקוד העורף, וכחלק מההיערכות הנוספת הוחלט על הפסקת כל הפעילויות הציבוריות. מדובר בצעד מניעתי שנועד להבטיח את בטיחות התושבים, בדגש על הילדים במוסדות החינוך. העיריות הדגישו כי הפעילויות וההנחיות יותאמו בהתאם להתפתחויות במצב, והן פועלות בשיתוף פעולה מלא עם כוחות הביטחון וההצלה על מנת להבטיח את שלום התושבים.

בינתיים, תושבי האזור מתבקשים להמשיך ולהתעדכן בהנחיות ולפעול בהתאם להוראות פיקוד העורף. נמסר כי ההנחיות עשויות להשתנות במהירות בהתאם למצב הביטחוני, ולכן נדרשת עירנות והקפדה על הנחיות ההתגוננות. בנוסף, הורים לתלמידים נדרשים לעקוב אחר הודעות מבתי הספר וגורמי החינוך המקומיים לגבי המשך הפעילות במוסדות החינוך בימים הקרובים.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

  • חדשות מה הלוז |
  • 13/09/2024
צפון רצועת עזה תהפוך לשטח צבאי?
נגישות