צילום ארכיון

תאגיד 'מי ברק' ערך תרגיל מבצעי רב-זרועי למענה אירוע דליפת חומרים מסוכנים

לתרגיל קדם הליך תכנון ואישור קפדני בו הוגדרו ההישגים הנדרשים


צילום ארכיון
170

מובילות בשגרה ודריכות למקרי חירום: תאגיד 'מי ברק' האמון על משק המים והביוב העירוני של בני ברק ונחשב לאחד מתאגידי המים המובילים בישראל, קיים תרגיל מבצעי רב זרועי בשיתוף כוחות החירום, משטרה, מד"א ולוחמי האש, למתן מענה למקרה של דליפת חומרים מסוכנים, במנעד תרחישים.

לתרגיל קדם הליך תכנון ואישור קפדני בו הוגדרו ההישגים הנדרשים ובין היתר: חבירת מיטבית לכוחות ההצלה, זיהוי החומר, בידוד הזירה, תידוע תושבים , תהליכי הערכת מצב קבלת החלטות בהתייחס לניהול סיכונים ותיעוד מבצעי.

התרגיל המבצעי נערך במתחם 'באר ט' שברחוב הרב נויפלד בעיר, באר אסטרטגית לאספקת מים רציפה עם הספק של 180 מ"ק לשעה . ואכן, עם קבלת הידיעה הראשונית בתאגיד הוקפצו כוחות החירום לקריאה של דליפת כלור במתחם הבאר ועל לכוד במבנה, אירוע המאופיין כאירוע חומ"ס לאור עיסוקו של התאגיד בחומרים כימיים לניקוי וחיטוי מאגרי מים , כדרישת התקן.

המתחם הוכרז כזירת חומ"ס והופעל נוהל חירום שהזעיק למקום את צוותי כב"ה המקומיים על ציודם המיוחד וכוחות ארציים המטפלים באירועים אלו בפיקודם של רב רשף רענן משה ורשף סאפי אבו רוקון .

בהתאם לנהלים: המתחם נסגר, אותר הלכוד וחולץ לטיפול ע"י צוותי מד"א שהשתתפו בתרגיל, הפיקוד הועבר באופן ברור למשטרת ישראל, בוצע ניטור סביבתי רחב בדגש מוסדות ציבור וחינוך על ידי לוחמי האש ובמקביל מערך ההסברה של התאגיד והעיריה עסקו ביידוע תושבים ובהעברת מידע מסודר במקרה של סכנה סביבתית ופינוי תושבים.

במהלך התרגיל הוקם במתחם חפ"ק מבצעי משותף לתאגיד "מי ברק" ולגופי ההצלה בפיקודו של סמנכ"ל התאגיד פנחס צברי והמטה המקצועי של מהנדסי התאגיד, מנהל בטחון המים וצוותי הבארות ובהשתתפות חיים נוגלבלבט מנהל אגף חירום וביטחון של העירייה.

התרגיל השיג את מטרותיו כאשר צוותי החירום מציינים לשבח את רצינות ההכנות להערכות התאגיד לחירום, דיוק ואחריות מבצעית למימוש תפיסת ההפעלה, ניהול סיכונים מושכל והחשוב – שיתוף פעולה והכרות אישית של האנשים בגופי החירום הרלוונטיים .

מנכ"ל התאגיד דוד צלניק סיכם: "התרגיל הנוכחי הינו חלק מתכנית ההכשרה והאימונים הרב- שנתית שהתאגיד מבצע , כדי להעלות את רמת מוכנותו למצבי חירום . התרגיל מניע ובוחן את המערכות הרב- תחומיות ותורם לשימור החוזקות ולשיפור הנדרש. התאגיד כ"מפעל חיוני " פועל במקצועיות , באחריות ובחוסן תפקודי בשגרה ובחירום . נמשיך להוביל את משק מים והביוב באופן רציף ובטוח גם בשעת חירום ובס"ד כולנו תפילה שנדע רק ימי שגרה ".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות