בנק וואן זירו | אילוסטרציה

לקוח One Zero: "נעלמו" לי אלפי שקלים מהחשבון, נשלחתי להתחנן לכסף

מפתח תוכנה, לקוח הבנק הדיגיטלי: "מקווה שבבאג הבא לא אאבד את כל החסכונות שלי". דוברת וואן זירו: "מאמינה שאנשים נורמטיביים לא יקחו כסף לא שלהם"


בנק וואן זירו | אילוסטרציה
4758

הבנק הדיגיטלי One Zero (וואן זירו), שבשליטת המיליארדר אמנון שעשוע, שלפני מספר חודשים סיים את תקופת ההרצה ופתח את שעריו לקהל הרחב, מקודם רבות לצרכן הישראלי במגוון אפיקים, ואף באמצעות "משפיעני רשת" שונים – אך מסתבר שלא הכל "ורוד".

דן לשם, מפתח תוכנה ממרכז הארץ, שיתף את עוקביו בטוויטר בחוויה שלו עם הבנק הדיגיטלי. "אם אתם משתמשים ב-One Zero Bank אתם מסתכנים בזה שיעלם לכם כסף מהחשבון", כתב לשם, "הנה סיפור על איך "נעלמו" לי סתם, ממש ככה, 2400 שקלים מהחשבון".

"נתחיל מההתחלה: אני בסה״כ מחבב את הרעיון של שירות בנקאי דיגיטלי. בכל זאת, הייטקיסט מילניאל. אז וואן זירו באו עם ההבטחה לשירות דיגיטלי, פוקוס על שירות לקוחות. ממש וולט של הבנקים. קנו אותי ברגע. היו קצת באגים בתהליך הרישום, אבל התקשרו מהבנק לעזור ולוודא שאני מסיים את התהליך", ממשיך לשם, "ובכן, אני מעביר לאט לאט את הפעילות שלי לבנק, ולפני כשבועיים הייתי צריך לבצע העברה בנקאית לבעל מקצוע, על סך 2400 ש״ח".

"פתחתי את האפליקציה, מילאתי את פרטי המוטב, חשבון בנק, סניף והכל, ולחצתי על איזה כפתור שצריך כדי לאשר את ההעברה על סך 2400 שח. אעפס, תקלה! ״התרחשה שגיאה״, אמר הפרומפט. ״כדאי לנסות שוב״, הסביר פנים. איזה UX מגניב, חשבתי לעצמי. כל הכבוד למי שכתב את הקופי של הודעת השגיאה. אמריקה".

"אז עקבתי אחרי ההוראות, וניסיתי שוב. הפעם — הצליח!! איזה כיף. כמובן, למחרת בבוקר גיליתי ששתי ההעברות צלחו את דרכן והנה, אני בחור של 2400 שקלים. עד כאן, הכל כמעט בסדר: באגים. קורה. אני מפתח תוכנה ומאוד סלחן כלפי זה. כמובן שכתבתי לשירות הלקוחות מיד, ואת הסוף אתם כבר יכולים לנחש".

לשם ממשיך וכותב, "מה ציפיתי שיקרה: לקיחת אחריות. ציפיתי שמרגע שדיווחתי על התקלה יגידו לי: תודה רבה, אנחנו ניקח את זה מכאן ונעדכן כשהנושא יסודר".

"מה קרה בפועל: שלחו אותי להתחנן על הכסף שלי בחזרה (ומה אם אני לא מיודד עם אותו בעל מקצוע?), קיבלתי הרבה תשובות כמו ״הכסף כבר עבר לחשבון אחר והבנק השני לא משתף איתנו פעולה״. תשובות, שעם כל הכבוד, פחות מעניינות אותי כלקוח. היה באג. נעלם לי כסף מהחשבון".

"מה הלאה? למרות שאני אופטימי ומאמין שהכסף יחזור אלי בצורה זו או אחרת לחשבון, אהיה הרבה יותר זהיר להבא עם פעולות שאני עושה בבנק, אם בכלל. אני מצפה לשמוע מהבנק מדיניות ברורה מאוד בנוגע לאיך הם מטפלים בתקלות מהסוג הזה, ומה הם מתכוונים לעשות כדי שבבאג הבא לא אאבד את כל החסכונות שלי".

דוברת וואן זירו, רחלי בינדמן

מנהלת התקשורת של הבנק: "אכן מעצבן"

רחלי בינדמן, מנהלת התקשורת של ONE ZERO BANK, הגיב ללשם וכתבה: "חשוב כמובן לדייק שהכסף לא נעלם אלא בוצעה העברה כפולה. אכן מעצבן כי מבחינתך העברת פעם אחת. כעת עלינו לפעול מול המוטב במטרה להחזיר את הכסף. מאמינה שאנשים נורמטיביים לא יקחו כסף לא שלהם. נסייע כמובן".

הלקוח לשם הגיב לדבריה של מנהלת התקשורת של וואן זירו וכתב: "הציפייה שלי היתה שברגע שדיווחתי על התקלה תיקחו אחריות ותרגיעו אותי שהכל בסדר, שאין מה לדאוג. בכל אופן, אני מקווה שמי שיתקל בבעיה דומה עם החשבון שלו ידע לבדוק פעמיים כדי להימנע מאי-הנעימות הזו".

one zero bank

וואן זירו – בנק אינטרנטי שקיבל רישיון לפעול כבנק

וואן זירו הבנק הדיגיטלי בע"מ, משווק בחודשים האחרונים לצרכן הישראלי, גם באמצעות משפיעני רשת שונים ואף עיתונאים ומוכר יותר תחת שם המותג ONE ZERO. וואן זירו הוא בנק אינטרנטי ישראלי, שקיבל רישיון לפעול כבנק בחודש דצמבר 2019, כשלראשונה לאחר ארבעים שנה, בנק ישראל העניק רישיון לבנק "חדש", כשהמטרה נבעה מתוך הרצון לחולל תחרות במערכת הבנקאית הריכוזית. בנק וואן זירו מציע את מגוון השירותים שמציעים שאר הבנקים בישראל, דוגמת בנק הפועלים, בנק לאומי או בנק דיסקונט – אך בשונה מהם, פעילות One Zero Bank מתבצעת באמצעות האינטרנט בלבד, ללא סניפים פיזיים.

לפני כעשרה חודשים, בנק וואן זירו חתם על הסכום פרסום עם מנהלת הליגות לכדורגל תמורת כעשרה מיליון שקלים לשתי עונות המשחקים הבאות ובעקבות כך ליגת העל בכדורגל החל מעונת 2022-2023 תיקרא "ליגת ONE ZERO". מנכ"ל הבנק הוא גל בר דעה.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות