קומבינות במשרד הרישוי? חשד שבנו של האחראי על 'טוהר הבחינות בישראל' עבר טסט נהיגה על אופנוע בלי לעלות על הכביש

במשרד התחבורה מתבצעת חקירה של שלושה מקרים נוספים של "טסטים מקלים" שניתנו לאחרונה לילדים של מקורבים


455

לעבור טסט בלי לעלות על הכביש? ייתכן והדבר אפשרי. בתוכנית חיסכון בערוץ קשת 12 פרסמו בסוף השבוע כי במשרד התחבורה מתחקרים מקרה שבו ראש תחום בחינות מעשיות במשרד, חשוד כי סידר לילד שלו לגשת לטסט על אופנוע, אצל מפקח הבחינות הראשי של מחוז תל אביב, כשאותו עובד כפוף אליו ישירות – כך שהוא נמצא בניגוד עניינים מוחלט. בחדשות 12 דווח כי על פי החשד שנבדק, הטסט נעשה רק במגרש חנייה ואפילו בלי יציאה אל הכביש. על פי הדיווח של העיתונאי גל חן, אותו בכיר שנחשד במעשה, זה האדם שאחראי מתוקף תפקידו על טוהר הבחינות המעשיות בישראל.

בתוכנית הכלכלית דווח כי בשנים האחרונות, הבחינות המעשיות (טסטים) נעשות אצל זכיין, חברה חיצונית ובלתי תלויה ,כשחלק מהמטרה של הרפורמה במבחני הנהיגה ומעבר לבוחנים חיצוניים היה למנוע מקרים כאלה בדיוק. במשרד התחבורה מתבצעת חקירה של שלושה מקרים נוספים של טסטים מקלים שניתנו לאחרונה לילדים של מקורבים.

האירוע הזה מצטרף למקרה נוסף שפורסם בתוכנית חיסכון של קשת 12 לאחרונה, שבו ממלא מקום מנהל משרד הרישוי היה צריך לחדש רישיון נהיגה בגלל סיבה רפואית – והורה לפקידה שלו לחדש אותו בלי לשלם אגרה ובלי לעבור מבחן נהיגה מעשי כנדרש. על פי הדיווח הוא פוטר, ולטענת משרד התחבורה תלונה הוגשה במשטרה.

משרד התחבורה מסר בתגובה לחדשות 12: "במסגרת בדיקות שגרתיות שערך אגף הרישוי במשרד התחבורה, התגלו מספר חריגות בביצוע מבחני הנהיגה המעשיים (טסטים) שלא בהתאם לנהלים. בימים אלה, מקיים המשרד בדיקה מעמיקה של האירוע, הכוללת בין היתר ביצוע שימועים לכל הגורמים המעורבים. כמו כן, אגף הרישוי ריענן את ההנחיות בנושא במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות