קריאות ברשת להחרים את "טרקלין חשמל" כי האתר שלהם שומר שבת

סערה בעקבות פוסט של לקוח טרקלין חשמל שהצהיר שלא יקנה יותר ברשת כי לא ניתן לבצע הזמנה באתר בשבת


1713

מיכאל בן-נס פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי תכנן לקנות תנור באמצעות האתר של רשת טרקלין חשמל אך בגלל שקפצה לו הודעה שהאתר שומר שבת ולא ניתן לבצע את הרכישה – הוא לא יקנה שם יותר. הציוץ עורר דיון סוער ברשת וגולשים שונים תמכו בציוץ ואחרים תקפו את הדברים.

"לא רוצים כסף בשבת? לא תקבלו את שלי לעולם", הוסיף העיתונאי דודי טל ומנגד, העיתונאי החרדי יענקי פרבר הגיב וכתב "תודה על הציוץ, בדיוק התלבטתי איפה לקנות כמה מוצרי חשמל. בעזרת השם אקנה שם, וכמוני עוד יקנו הרבה".

גולש אחר הגיב "אני מכיר את הבעלים של טרקלין. מדובר באדם דתי שאינו מפעיל את עסקיו בשבת. זכותך לעשות את הבחירה שלך", והגולש מיכאל בן-נס הגיב "זכותו וזכותי, סה"כ לא הייתי מוטרד מזה בזמנים רגילים אבל אנחנו לא בכאלה. מעניין אם הוא מודע שיצירת המודעה בשבת ע"י חשמל מפרה את השבת בדיוק כמו הזנה של הזמנה חדשה? ואם כן, האם הוא מנסה לחנך אותי?".

הגולש דניאל כתב: "אמנם זכותו לחסום את האתר שלו בשבת, אבל אין כאן שום עבודה. קנייה אינטרנטית מתבצעת באופן אוטומטי ללא מעורבות אדם, לכן חסימת האתר לכניסת אנשים חילוניים בשבת היא טיפשית ומיותרת, אם כי זו זכותו".

רוית זוהר פיטוסי הוסיפה: "אז מעכשיו תחרים גם את הסופרים שלא עובדים בשבת ועוד הרבה חנויות שלא עובדות בשבת. אתה עובד בשבת?", וחיים דיין כתב "טיפשות, קטנוניות ושנאת חינם. תחרים את הבנקים וקופות החולים שגם סגורים בשבת? מעניין אם עסקים בחו"ל שסגורים ביום ראשון גם הנוצרים היו מחרימים? לא חסר לנו שנאת חינם. פוסט מיותר וחסר חשיבה".

אביתר שמשייב המתגורר בניו-יורק סיפר: "אחת החנויות הכי גדולות בניו-יורק למוצרי חשמל (והכי מפורסמת) היא B&H, חנות של זוג יהודי חרדי שהאתר שלה סגור בשבתות ובחגים היהודים. לאף אחד פה זה לא מפריע. זה עסק שלהם, זכותם המלאה לעבוד לפי מה שמקובל עליהם. לא מכל דבר צריך לעשות פוסט שנאה, במיוחד בימים האלה".

הבעלים של רשת טרקלין חשמל הוא שאול זילברשטיין, נכדם של מייסדי הרשת שנוסדה בשנת 1948, אברהם ושרגא זילברשטיין.


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות