רועי לוי ראש עיריית נשר

המהלך של ראש העיר נשר, רועי לוי, להפחתת חזירי הבר

נשר היא העיר הראשונה בישראל שהטמינה 100% מפחי האשפה בשכונות מגוריה באדמה * התוצאה: יותר חניות ופחות חזירים


רועי לוי ראש עיריית נשר
819

לפני כשנתיים יצאה עיריית נשר בפרוייקט עירוני להחלפת מערך האשפה בעיר לפחים טמוני קרקע, פרוייקט שהסתיים השבוע והפך את נשר לעיר הראשונה בארץ שכל הפחים בה הם פחים מוטמנים. מטרתו העיקרית של הפרוייקט היא הרחקת חיות בר העלולות להוות סיכון לתושבים באזורי המגורים, לגרום לתאונות דרכים ולייצר זיהום סביבתי.

נושא חיות הבר והגעתן למרחב המגורים, הן תופעה מוכרת במטרופולין, בעיקר בישובים אשר טובלים בחורש טבעי כמו נשר. לאחר בדיקה מעמיקה של ראש העיר, רועי לוי וצוות אגף שפ״ע נמצא כי גורם המשיכה מספר אחד של חיות בר הינו פסולת ובעיקר פסולת מזון הנמצאת במרחב המגורים.

הטמנת מכלי האשפה באדמה והגדלת הקיבולת, מונעת את האפשרות של חיות הבר להפיל את הפחים ולחפש מזון בין הפסולת. ערים רבות באירופה כבר החליפו את פחי האשפה שלהם לפחים מוטמנים והן מדווחות על שיפור מהותי בהגעתן של חיות בר למרחב המגורים העירוני. פחים מוטמנים קיימים כבר במספר ערים בארץ אך נשר היא הראשונה שהחליפה את כל הפחים בעיר. בנוסף לטיפול בחיות הבר, הטמנת הפחים מאפשרת פינוי מקומות חניה ציבוריים עבור התושבים, כך לדוגמה בנשר התפנו כ- 115 מקומות חניה חדשים לרווחת התושבים.

״אנו מציבים את העיר נשר בקדמה", אומר לאתר חדשות חיפה והקריות ראש העיר נשר רועי לוי, "אם זה בחינוך, בעסקים, בפיתוח אזורי מסחר ותעשיה חכמה וגם בתחום הניהול המוניציפאלי ושיפור פני העיר. מתקני פינוי האשפה החדשים והמתקדמים, נוחים ובטיחותיים. פינוי הפחים מתבצע כפעמיים בשבוע, במקום בכל יום, וכך מאפשר צמצום מפגעי רעש, זיהום סביבתי ופגיעה ברציפות התנועה ברחובות".

מימון טובול, מנהל אגף שפ״ע בעירייה אומר לחדשות חיפה והקריות: ״פרוייקט הטמנת הפחים הוא אחד מהפרויקטים הגדולים והמשמעותיים שהתקיימו בעיר בכל מאה שנות קיומה. הטמנת קרוב ל 300 פחים בכל רחבי העיר מאפשר לנו לדאוג לתושבים לסביבת חיים נקייה יותר, לפחות זיהום סביבתי של משאיות הפינוי ולהוצאת חיות הבר מהמרחב העירוני. אנחנו תמיד עם הפנים קדימה, מקבלים השראה מערים מובילות בעולם ומבצעים כפי שאנו יודעים, במקצועיות ומסירות."


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות