תושב ת"א הציב בבניין מגוריו דוכן תפילין לזכר רעייתו – שכנים זעמו והוזמנה משטרה

"לא יהיה פה דוכן תפילין": אדווה דדון מדווחת על סערה ב"מידטאון" בתל אביב לאחר ששכן הציב בלובי דוכן תפילין לזכר רעייתו שנפטרה


741

ניסים ניסן, המתגורר בפרויקט מידטאון בתל אביב שלעיתים מתואר בתקשורת כ"בניין יוקרה", הציב השבוע בלובי הבניין דוכן תפילין לזכר רעייתו ז"ל, נעומי ניסן סמבל שנפטרה אך לא ציפה לסערה שתתרחש למשך שעות ארוכות לאחר מכן בקרב השכנים: דיונים סוערים בקבוצות הוואטסאפ של הדיירים, ויכוחים, איומים ולמקום אף הוזמנה משטרה על מנת שתוציא את הדוכן.

על פי הדיווח של אדווה דדון בחדשות 12, ניסים ניסן העלה תמונה של דוכן התפילין שהקים לדיירי הבניין אך מיד שכנים רבים החלו להביע את מחאתם, "לא יהיה פה דוכן תפילין", "אז בואו נשים גם עץ אשוח ועמדת רקדניות" ותגובות זועמות נוספות.

ניסן סיפר בראיון לאדווה דדון: "תוך שעות זה הסממן היהודי שלנו אם את זה נבטל כרגע אז מה הלאה? נוריד את המזוזה בלובי? גם אם זה לא מוצא חן בעיני כמה אנשים, יש דרך, יש שיח. העירו אותי בשתיים בלילה וקיבלתי איומים משומר לובי כזה ואחר". בעקבות הצבת הדוכן, הוזמן לבניין כח ממשטרת ישראל אך לדיירים נאמר כי אין למשטרה מה לעשות בנושא "דוכן תפילין בלובי". לאחר מכן, בשעה 02:00 לפנות בוקר, דוכן התפילין הושאר ליד מחוץ לדלת דירתו. מאוחר יותר הדוכן הועבר לקומת הבריכה בבניין.

מידטאון תל אביב

אדווה דדון שאלה את ניסן, "בוא ננסה להסתכל גם מהצד של השכנים המתנגדים, הם אולי לא מאמינים במה שאתה מאמין", וזה ענה: "אני מכבד ומכבד מאוד. אבל יש שיח. בואו נמצא פיתרון אחר".

דדון דיווחה כי "הדיירים המתנגדים אומרים שזו כפייה דתית… זה בבית שלהם" וניסן ענה "אף אחד לא הכריח אף אחד. הלובי הזה בערך 400 מטר העמדה הזו פחות משניים וחצי מטר בפינה. יש אנשים שעוברים בלובי בדרך למעלית אפילו את השומר הם לא רואים, אז עמדת תפילין בפינה מפריעה להם? אנחנו מאבדים את הזהות הלאומית שלנו. אין לי בעיה, קצת שיח. סבלנות. לקבל את האחר".


מה הלוז גם באינסטגרם, בפייסבוק ובטוויטר

עוד בחדשות מה הלוז

נגישות